شناسایی و دستگیری عامل سرقت ارز دیجیتال در همدان

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: فردی که با سوء استفاده از اعتماد برادر خود اقدام به سرقت از کیف پول ارز دیجیتال او کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: به دنبال وصول یک فقره پرونده با موضوع سرقت موجودی کیف پول ارز دیجیتال، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

او افزود: شاکی مدتی پیش مقداری ارز دیجیتال به ارزش ۸۵۰ میلیون تومان خریداری و در کیف پول دیجیتال خود نگهداری می‌کرد که متوجه سرقت کل موجودی کیف پول در چند روز گذشته می‌شود.

سرهنگ سرخوش نهاد تأکید کرد: با وجود پیچیدگی پرونده کارشناسان پلیس فتا استان با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی موفق به شناسایی عامل سرقت موجودی کیف پول شاکی شده و مجرم که برادر شاکی است را دستگیر کردند.

اوگفت: طبق اعترافات مجرم، او با توجه به سطح سواد دیجیتالی برادرش در یک فرایندی رمز ۱۲ کلمه‌ای کیف پول وی را به دست آورده سپس موجودی کیف پول او را سرقت کرد.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان با بیان اینکه انگیزه مجرم از این سرقت کسب منافع مادی بوده است افزود: افرادی که در حوزه خرید و فروش یا نگهداری ارز‌های دیجیتال بدون دانش کافی و با غفلت از امنیت آن وارد می‌شوند باید بدانند که ورود به دنیای ارز رمز‌ها دانش و تخصص خود را می‌طلبد و هرگونه بی دقتی یا اعتماد در این خصوص مساوی با از دست رفتن سرمایه آن‌ها است.

سرهنگ سرخوش نهاد تصریح کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند.

شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به شکل شبانه روز آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.