ناآرامی‌ها در پرو و گرفتار شدن صد‌ها گردشگر در منطقه ماچوپیچو

تظاهرات اعتراضی علیه رییس جمهور جدید پرو همچنان ادامه دارد و صد‌ها گردشگر خارجی در منطقه توریستی ماچوپیچو گرفتار شده اند.

ناآرامی‌ها و تظاهرات اعتراضی علیه رییس جمهور جدید پرو همچنان ادامه دارد و صد‌ها گردشگر خارجی از روز چهارشنبه در منطقه توریستی ماچوپیچو گرفتار شده اند.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، در پی برکناری پدرو کاستیلو، رییس جمهور پیشین پرو که یک کودتای نافرجام را طراحی کرد، اعتراضات به انتخاب دینا بولوآرته به عنوان رییس جمهور جدید در این کشور بالا گرفت.
 
توقف حرکت قطار‌ها به سبب همین ناآرامی‌ها باعث شده است تا ده‌ها گردشگر در روستای آگواس کالینتس Aguas Calientes در مجاورت منطقه گردشگری ماچوپیچو که قلعه‌ای متعلق به تمدن اینکاهاست، گرفتار شوند. قطار در مسیر این قلعه سنگی و کوزکو Cuzco، پایتخت باستانی امپراطوری اینکا، در ۱۱۰ کیلومتری، در وسیله پیشرفته‌ای است که بتوان با آن به ماچوپیچو رفت و آمد داشت.
 
به گفته شهرداری ماچوپیچو، حدود ۷۷۹ گردشگر با ملیت‌های گوناگون از روز سه شنبه در این منطقه گرفتار شده اند. خدمات ریلی میان کوزکو و ماچوپیچو از روز سه شنبه به دلیل اعتراضات که از دوشنبه در این منطقه آغاز شد، به حال تعلیق درآمده است. تظاهرکنندگان بویژه تلاش داشتند فرودگاه را نیز به تصرف درآورند که از همان زمان هم تعطیل شده است.
 
داروین باکا، شهردار ماچوپیچو (نام شهر به خاطر شهرت قلعه ماچوپیچو از کوزکو به این نام تغییر کرده است)، از دولت خواستار کمک‌های انسانی و ارسال بالگرد برای خارج کردن گردشگران کرده است.
 
اتحادیه‌های کشاورزی و سازمان‌های روستایی و بومی که به شدت در منطقه کوزکو هم فعال هستند، از روز سه شنبه در سرتاسر پرو اعلام یک "اعتصاب نامحدود" کرده اند و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام، تعطیلی پارلمان و تدوین یک قانون اساسی جدید شده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار