امام جمعه شهر هرات:

حمایت از قانون جوانی جمعیت باید در اولویت دستگاه‌ها قرار گیرد

حجت الاسلام جعفری گفت: حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باید در اولویت کاری تمام دستگاه‌ها قرار گیرد و این کار جز با اراده محکم و حرکت جهادی امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام جعفری امام جمعه شهر هرات گفت: هرچند تشکیل و تحکیم خانواده و فرزندآوری امری الهی است که نیاز به تقویت بنیه‌های اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی دارد، اما تقویت قانون جوانی جمعیت و خانواده نیازمند هم افزایی، همکاری و حرکت جهادی و پیگیری مستمر دستگاه‌های ذیربط است.

او افزود: تحکیم خانواده و فرزندآوری باید به صورت عملی در جامعه نهادینه شود و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باید به درستی برای مردم بیان شود، اساتید و بزرگان جامعه نقش مهمی در تبیین این قانون دارند.

حجت الاسلام جعفری گفت: باید کمیته‌ای متشکل از رابطان دستگاه‌های مربوط برای پیگیری مستمر در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ایجاد شود و در جلسات بعدی گزارشی از عملکرد دستگاه خود در این حوزه ارائه کنند.

امام جمعه هرات افزود: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری در کاهش نرخ جمعیت کشور و تاکید ایشان بر فرزندآوری در سالیان اخیر، قانون حمایت از خانواده تصویب شد و دستگاه‌های مربوط در حوزه ازدواج باید با هم افزایی نسبت به رفع موانع ازدواج و ازدیاد جمعیت گام بردارند.

او گفت: در برهه حساس کنونی دشمن به دنبال القای ناکارآمدی نظام و مسئولان است و تمامی ظرفیت و توان خود را در این زمینه به کار گرفته و ما باید با تولید محتوای جذاب و تبیین و روشنگری خلاف این موضوع را ثابت کرده و ما باید به درستی آن را بیان کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.