شولتش چین را قدرتی جهانی نامید که باید با آن ارتباط داشت

صدراعظم آلمان در سخنانی تاکید کرد چین قدرتی جهانی و شریکی اقتصادی است که باید با آن ارتباط داشت.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در سخنانی تاکید کرد تلاش می‌کند شرایط را برای جمع آوری کمک‌های بین المللی جهت بازسازی اوکراین فراهم کند.

براساس گزارش الجزیره، او افزود: به اعمال فشار بر نظام روسیه ادامه می‌دهیم و تحریم‌ها علیه این کشور را متناسب با روند جنگ اوکراین افزایش می‌دهیم. ۱۵ کشور به سپر دفاع هوایی اروپا ملحق شده اند.

او تاکید کرد: تلاش می‌کنیم دکترین سیاست دفاعی خودمان را مورد بازنگری قرار دهیم و از وجب به وجب خاک کشور دفاع خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم زمستان امسال را پشت سر بگذاریم.

شولتس در خصوص روابط با چیت گفت: چین هنوز شریک اقتصادی مهمی است و مسائل مهم بین المللی را باید با یکدیگر بررسی کنیم. چین قدرتی جهانی و شریکی اقتصادی است که باید با آن تعامل داشته باشیم.

او در پایان نیز اعلام کرد اعضای ناتو نباید اجازه دهند در ناتو شکافی ایجاد شود و باید تلاش کنند روابط اقتصادی با آمریکا را تقویت کنند. او هچنین تاکید کرد اعضای اتحادیه اروپا به روابط قوی با اقتصاد‌های نوپا در مناطق مختلف جهان نیاز دارند.

شولتس پیش از این نیز «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان، در راه سفر به بالی، در دومین مقصد خود به سنگاپور سفر کرد و ضمن مهم دانستن روابط با چین، خواستار توسعه روابط تجاری و اقتصادی با دیگر کشور‌های آسیا اقیانوسیه شد.

این درحالی است که پیشتر ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس با بیان این که به اصطلاح «دوران طلایی» روابط با چین به پایان رسیده است، گفت: چالش نظام‌مند پکن برای منافع و ارزش‌های انگلیس در حال حادتر شدن است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار