خوش نشین‌ها کمتر سوخت می‌گیرند

خوش نشین‌هایی که به صورت مقطعی در ویلا‌های خود اقامت می‌کنند یک سوم اهالی دائم سهیمه سوخت دارند.

رجب پور مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی مازندران منطقه ساری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: وظیفه این شرکت سوخت رسانی به مناطق بالادست و صعب العبوری است که هنوز از نعمت گاز بهره‌مند نشدند.

او افزود: این شرکت ۱۵ هزار مشترک نفت سفید از فریدونکنار تا گلوگاه دارد که ۸ هزار مشترک آن خوش نشینانی هستند که نیمه اول سال یا روز‌های پایانی هفته در ویلا‌های خود اقامت می‌کنند.

رجب پور ادامه داد: سهیمه نفت سفید برای افراد سرپرست خانوار در مازندران سالانه ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ لیتر است، اما خوش نشین‌ها به اندازه یک سوم اهالی ساکن در روستا‌ها سوخت می‌گیرند.

مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی مازندران منطقه ساری در خصوص میزان این سهیمه نیز گفت: سهمیه نفت سفیدی که در اختیار روستاییان مازندران قرار می‌گیرد معادل استان‌های سردسیر و گاهی بیشتر است.

او افزود: دلیل این موضوع نیز وسیع بودن خانه‌های روستایی در مازندران و بالتبع مصرف بیشتر سوخت است.

سهمیه سوخت اگر دوماه استفاده نشود حذف خواهد شد
مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی مازندران منطقه ساری گفت: ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ لیتر نفت سفید سهیمه سالانه روستانشینان است که می‌توانند تا سقف ۵۰۰ لیتر در هر بار برداشت کنند.

او افزود: قیمت هر لیتر نفت سفید ۱۵۰ تومان، اما در بازار آزاد ۲۵ هزار تومان است به همین دلیل برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی سقف برداشت از سهیمه سوخت در نظر گرفته شده است.

رجب پور ادامه داد: با توجه به اینکه سوخت رسانی در فصل زمستان شامل مدارس، مرغداری‌ها و برخی فعالیت‌های اقتصادی دیگر نیز می‌شود به روستاییان پیشنهاد می‌شود سهمیه سوخت خود را در نیمه اول سال دریافت و ذخیره کنند.

مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی مازندران منطقه ساری گفت: روستاییان اگر دوماه سهمیه سوخت خود را دریافت نکنند سهمیه آنان حذف می‌شود.

او افزود: ۵۰۰ لیتر نفت سفید تا هفته آینده و ۵۰۰ لیتر دیگر نیز اواخر بهمن در کارت سوخت روستاییان شارژ خواهد شد.

رجب پور گفت: این سهیمه شامل خوش نشین‌ها نمی‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
اگر هدف تان خیر است یک واقعیت دو بردار در استفاده از سوخت
یک برادر کشاورز است فقط یک موتور دارد ماهی ۳۰ لیتر سهمیه بنزین دارد
اما برادر دومی معدن و سنگ بری دارد و ۵ عدد تریلر ماک و ۲ جیب ۶ سیلندر و یک پژو پارس و دو دستگاه صنعتی معدنی و یک ژنراتور و یک نیسان و یک بیل مکانیکی و …حالا فرق اختلاف دو یارانه سوخت دو نفر بدهید حیف نون حساب کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
تمام جنگل نشینا و مرتع نشینا باید فورا منابع طبیعی رو ترک کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
باید به جنگل نشینا مسکن مهر بدن و فورا از جنگل خارج بشن والا باید با موشک خونه هاشونو رو سرشون خراب کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
به روستائیا ماهی 3000 لیتر نفت میدن ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن گرمی ایران
۰۹:۲۲ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
سلام.علت اصلی الودگی هوا دو شرکت خودروساز حلبی داخلی است که هم هوارو الوده میکنه و هم باعث کشته و معلول شدن هزاران شهروند کشورمان،ایا دستور واردات میلیونی خودرو از طرف رییس جمهور اجرایی شد به یقین نه،بلکه قیمت خودروهای داخلی را با مافیابازی و اوردن خودرو به بورس به بهانه کشف قیمت دوبرابر شد،در کدام کشور چنین کاری می کنند،در پنج سال گذشته قیمت خودرو بیش از هفت برابر شده،عالم بدون عمل به کجا می روی،این ره که تو می روی به ترکستان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
خب در اتاقای دیگه رو ببندن تا کمتر سوخت مصرف کنن ماهی سه هزار لیتر خیلیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۶ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
کسی که سوخت را توزیع می کند اگر فردی ۵۰۰ لیتر در سال مصرف داشته باشد ۱۰۰۰ لیتر از سهمیه او کم می کند و معلوم نیست با آن ۵۰۰ لیتر چه می کند، من هر سال۵۰۰ لیتر نفت می گیرم اما پیامک ۱۰۰۰ لیتر می اید ، که احتمالا این مابه التفاوت را در بازار آزاد می فروشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
وظیفه ی شماست که از سرمایه های ملت ایران پاسداری کنید و با تصمیمات به موقع جلوی هدر رفت و یا سوءاستفاده گرفته شود