معاون آموزش قرارگاه مهارت آموزی نیرو‌های مسلح کشورخبر داد:

مهارت آموزی ۷۰۰ هزار سرباز در کشور

سردار معظمی گفت:قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان وظیفه در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری گام برمی دارد.

سردار فرامرز معظمی گودرزی معاون آموزش قرارگاه مهارت آموزی نیرو‌های مسلح کشور در کارگروه اشتغال و مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح استان مرکزی گفت: بیش از چهار سال از راه اندازی قرارگاه مهارت آموزی می‌گذرد که خوشبختانه شاهد برکات و خیرات این قرارگاه هستیم که یکی از دستاورد‌های قرارگاه دریافت مدرک مهارت آموزی بیش از ۷۰۰ هزار نفر از سربازان است.

 

 

 سردار معظمی افزود: قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان وظیفه در نیرو‌های مسلح تشکیل شده که در راستای تدوین و ابلاغ راهبرد‌ها و هم افزایی ظرفیت‌ها در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مهارت آموزی گام برمی دارد.

 

او با بیان اینکه تشکیل نهضت مهارت آموزی سربازان یکی از اهداف تشکیل قرارگاه مهارت آموزی سربازان است، اضافه کرد:با این راهبرد سربازان با داشتن مهارت تخصصی از خدمت سربازی مرخص خواهند شد و این قطعا برکات فراوانی برای جوانان و جامعه خواهد داشت.

 

معاون آموزش قرارگاه مهارت آموزی نیرو‌های مسلح کشور تأکید کرد: نهادینه سازی مهارت آموزی برای سربازان رویکرد مهم قرارگاه مهارت آموزی نیرو‌های مسلح است و در این راستا هم دستگاه‌های متولی و هم رسانه‌ها باید کمک کنند.

 

او با اشاره به اینکه قرارگاه مهارت آموزی نیرو‌های مسلح با نگاه نیازسنجی و علاقمندی گام برمی‌دارد گفت: خوشبختانه طی این سال‌ها این قرارگاه‌ها توانسته در آموزش مهارت‌های عمومی و خصوصی گام‌های بلندی بردارد.

 

او افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی و نگاه حاکم در نیرو‌های مسلح محیط سربازی به محیطی همچون دانشگاه برای کسب علم، معرفت، معنویت و دانش تبدیل شده و امیدواریم با تقویت این نگاه در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری گام برداریم.

 

سردار گودرزی تصریح کرد: استان مرکزی ظرفیت‌های بسیاری در حوزه مهارت آموزی و تبدیل به اشتغال برای سربازان وظیفه دارد و تاکنون عملکرد نیرو‌های مسلح در این راستا بسیار موفق و درخشان است که با هم افزایی سایر دستگاه‌ها و نگاه دولت مردمی و انقلابی سیزدهم باید موفق‌تر عمل کند و جزء استان‌های برتر باشد.

 

 

طرح مهارت آموزی سربازان تاثیر به سزایی در رفع معضل بیکاری داشته 

 

سرهنگ پاسدار محمد رضا عسگری جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی هم در این کارگروه گفت: به برکت انقلاب اسلامی امروز دوران سربازی به مقطعی برای خودسازی و پرورش استعداد‌ها تبدیل شده و جوانان با حضور در خدمت مقدس سربازی مدیریت صحیح زندگی و نقش آفرینی در مسئولیت‌های اجتماعی را فرا می‌گیرند.

 

سرهنگ عسگری افزود: امروز به برکت وجود جوانانی مومن و انقلابی شاهد نقش آفرینی آن‌ها در عرصه‌های استقلال، امنیت و خودکفایی ایران اسلامی در سایر بخش‌ها هستیم که بخشی از این حماسه آفرینی‌ها توسط سربازان شجاع، دین دار، وظیفه شناس، قانون مدار و وفادار در سایر نیرو‌های مسلح اعم از ارتش قهرمان، سپاه مقتدر، فراجا سرافراز و وزارت دفاع ارزشمند رقم می‌خورد.

 

او ادامه داد: خوشبختانه با هم افزایی که در طول سال‌های اخیر و تدبیر حکیمانه‌ای که در تشکیل راه اندازی قرارگاه مهارت آموزی سربازان شده شاهد اتفاقات مبارک هستیم که مهارت آموزی سربازان علاوه بر اینکه موجب ایجاد نشاط در بین آن‌ها شده جذابیت سربازی را نیز بالا برده است.

 

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله تأکید کرد: طرح مبارک مهارت آموزی سربازان تاثیر به سزایی در رفع معضل بیکاری داشته و ارائه آموزش‌های مهارتی عمومی، تخصصی و اجتماعی برکات بسیار فراوانی داشته که در دولت سیزدهم انتظار این است هم افزایی دستگاه‌ها با نیرو‌های مسلح بیشتر باشد.

 

او با اشاره به اینکه فرهنگ سازی در خصوص نهادینه سازی مهارت آموزی در بین سربازان یک ضرورت مهم است، گفت: در این راستا رسانه‌ها و خصوصا صدا و سیما نقش مهمی دارند. 

 

 

سرهنگ عسگری افزود: با توجه به توطئه‌های دشمن در جنگ شناختی یکی از مهمترین اقداماتی که امروز باید برای جوانان بیشتر مورد توجه قرار گیرد امیدآفرینی و ایجاد انگیزه برای آن‌ها است و این باید از طریق فرآیندی صورت پذیرد.

 

او ادامه داد: قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در امیدآفرینی و ایجاد انگیزه موفق عمل کرده و امیدواریم دستگاه‌های دولتی با انجام تکالیفی که بر عهده دارند در موفقیت‌های این قرارگاه بیشتر نقش آفرینی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.