صادرات کیوی گیلان از گمرک آستارا

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان گفت: بیش از ۲۷ هزار و ۵۰۰ تن کیوی از گمرک آستارا صادر شده است.

منوچهر پارسافر، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۲۷ هزار و ۵۲۱ تن کیوی به ارزش تقریبی ۲۵ میلیون دلار از گمرک آستارا صادر شده است.

او با بیان اینکه همه کیوی تولید شده در گیلان ارزش صادرات به کشور‌های همسایه را دارد، افزود: این مقدار کیوی به کشور‌های آذربایجان، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان و اوکراین صادر شده است.

استان گیلان با داشتن مرز‌های زمینی، دریایی، ریلی و هوایی با خارج از کشور از موقعیت ممتازی برای تجارت خارجی برخوردار است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از پایان برداشت کیوی در استان خبر داد و تصریح کرد: باغداران گیلانی امسال ۲۰۰ هزار تن کیوی از ۷ هزار هکتار باغ خود برداشت کردند.

پارسافر با تأکید بر اینکه باغداران گیلانی برای صادرات محصول خود حتما باید در سامانه سبک و سماک ثبت نام کنند، گفت: برای شناسنامه دار کردن و بررسی سلامت باغ‌ها و دریافت مجوز‌های لازم برای صادرات محصول، ثبت نام در این سامانه الزامی است.

استان گیلان از لحاظ سطح زیر کشت محصول کیوی پس از مازندران رتبه دوم کشور را دارد.


بیشتر بخوانید


تالش، رودسر، آستارا، آستانه اشرفیه و رشت با ۷ هزار و ۲۵۰ بهره بردار عمده‌ترین شهرستان‌های تولیدکننده کیوی در گیلان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.