سفر دو دیپلمات آمریکایی به کره جنوبی

دستیار وزیر امور خارجه و مدیر ارشد شورای امنیت ملی آمریکا، برای گفتگو در مورد موضوعات منطقه‌ای و دوجانبه، به کره جنوبی سفر می‌کنند.

دانیل کریتنبرینک، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور شرق آسیا و اقیانوسیه قرار است امروز (دوشنبه) برای گفتگو در مورد موضوعات مختلف، منطقه‌ای و دوجانبه، به کره جنوبی سفر کند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ از سئول، کریتنبرینک با همراهی لورا روزنبرگر، مدیر ارشد در امور چین و تایوان در شورای امنیت ملی کاخ سفید، بعد از ظهر امروز بعد از سفر به چین وارد سئول خواهد شد. او فردا با چوی یانگ سام معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی قبل از پرواز به ژاپن در روز چهارشنبه دیدار خواهد کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: مسئولان آمریکایی با مقامات کره جنوبی و ژاپن درباره مسائل مختلف، روابط دو جانبه و سایر مسائل منطقه‌ای گفتگو خواهند کرد.

کره شمالی پس از آزمایش‌های موشکی متعدد و بی سابقه در سال میلادی جاری، موضوع مهم مذاکرات مقامات آمریکا و کره جنوبی در سئول خواهد بود. انتظار می‌رود آن‌ها بر همکاری نزدیک بین سئول و واشنگتن برای اجرای کامل تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی و مقابله با آزمایش هسته‌ای جدید احتمالی توسط این کشور تاکید کنند.

این دو دیپلمات همچنین در مورد راه‌های ارتقای اتحاد کره جنوبی و آمریکا به سطح جدید در حالی که دو متحد هفتادمین سالگرد روابط خود را در سال آینده جشن می‌گیرند، گفتگو خواهند کرد. همچنین نگرانی‌های کره جنوبی در مورد قانون کاهش تورم آمریکا در دستور کار قرار خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار