تعیین حدود بستر و حریم ۱۷۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان سمنان

مدیر دفتر مهندسی رودخانه شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: تاکنون قرارداد انجام مطالعات تعیین حدود بستر و حریم برای ۱۷۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان سمنان منعقد شده است.

مرتضی صفایی اظهار کرد: این جلسه با هدف بررسی و تصویب مطالعات و نقشه‌های قرارداد تعیین حدود بستر و حریم رودخانه‌های شهرستان میامی به طول ۱۶/۲ کیلومتر برگزار شد.

وی گفت: این قرارداد با هدف تعیین حدود بستر و حریم در پنج شاخه از رودخانه‌های شهرستان میامی منعقد و اعتبار آن از محل اعتبارات ملی متمرکز مهندسی رودخانه تامین شده است.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای سمنان تصریح کرد: با تصویب این طرح مطالعاتی حدود مسیل در پنج روستای منطقه تعیین شده و انجام عملیات لایروبی، بازگشایی و ساماندهی در مراحل بعدی بر اساس نقشه‌های مصوب برای تآمین آبگذری ایمن سیلاب قابلیت اجرا پیدا خواهد کرد.

صفایی گفت: تا کنون در استان برای یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر قرارداد انجام مطالعات تعیین حدود بستر و حریم رودخانه‌ها منعقد شده که ۵۸۴ کیلومتر آن مصوب و ۳۰۰ کیلومتر در مرحله تصویب و مابقی در حال انجام است.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای سمنان خاطرنشان کرد: تا کنون در ۶۷ کیلومتر از رودخانه‌های استان سمنان عملیات لایروبی، ساماندهی و بازگشایی انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار