رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری تربت‌حیدریه:

۱۲ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی تربت‌حیدریه اضافه شد

سازمان حمل و نقل شهرداری تربت‌حیدریه گفت: روز جمعه در تربت حیدریه از چهار دستگاه اتوبوس از مجموع ۱۲ دستگاه اتوبوس جدید که با حمایت دولت خریداری شده است رونمایی شد.

محسن قندهاری رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری تربت‌حیدریه گفت: قیمت هر دستگاه اتوبوس ۶۰ میلیارد ریال است که ۷۵ درصد مبلغ آن را سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور و بقیه را شهرداری پرداخته است.

او افزود: شهرداری این اتوبوس‌ها را بعد از ۱۴ سال با حمایت مسئولان محلی خریده است و در بین شهرستان‌های استان بعد نیشابور و سبزوار که هر کدام ۱۷ دستگاه دریافت کردند تربت حیدریه بیشترین جذب اتوبوس سال ۱۴۰۱ را در خراسان رضوی داشته است.

قندهاری با بیان این‌که امروز رونمایی از چهار دستگاه انجام و تا پایان سال به تدریج هشت دستگاه دیگر با وارد شبکه حمل و نقل عمومی شهر خواهد شد بیان کرد: در حالی که عمر مفید ناوگان اتوبوسرانی تربت‌حیدریه باید ۱۰ سال باشد، اما هم اکنون به ۱۳.۵ سال رسیده است و خدمات حمل و نقل شهری با اتوبوس در تربت‌حیدریه توسط ۲۹ دستگاه انجام می‌شود که ۱۴ دستگاه از این تعداد متعلق به بخش خصوصی است.

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری تربت‌حیدریه ادامه داد: هم اکنون به ازای هر دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در ماه ۵۰ میلیون ریال یارانه می‌پردازیم که سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال آن نقدی و بقیه در قالب وسایل مورد نیاز تعمیر و بروز کردن است.

وی تصریح کرد: البته مشکل به همین جا ختم نمی‌شود، زیرا در حالی که هزینه حمل هر مسافر برای شهرداری ۵۸ هزار ریال تمام می‌شود، اما نرخ بلیت اتوبوس برای هر نفر ۱۷ هزار و ۵۰۰ ریال تعیین شده اسن و شهرداری مابقی را باید خود بپردازد.

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری تربت‌حیدریه اظهار کرد: به تمام این مشکلات خلوت بودن اتوبوس‌ها را نیز باید اضافه کرد، زیرا غالب مردم این خطه یا خود دارای وسیله نقلیه شخصی هستند، یا اولویت نخست آن‌ها برای رسیدن به مقصد، تاکسی یا تاکسی تلفنی است.

قندهاری تاکید کرد: پارسال چهار دستگاه اتوبوس را به روز رسانی کردیم و امسال نیز ۲ دستگاه دیگر را برای به روز رسانی به مشهد اعزام کردیم که هزینه به روز رسانی هر دستگاه هفت میلیون ریال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.