برگزیدگان برتر جشنواره تئاتر منطقه‌ای معلولان کویر در یزد معرفی شدند

پنجمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای معلولان کویر با معرفی برگزیدگان در یزد به کار خود پایان داد.

در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر منطقه‌ای معلولان کویر با حضور مسئولان کشوری و استان‌های شرکت کننده در این دوره، منتخبان بخش‏های نمایشنامه‌‏‏نویسی، کارگردانی، بازیگری، طراحی صحنه، لباس، نور، موسیقی، بروشور و پوستر معرفی و تجلیل شدند.

علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در این مراسم گفت: برگزاری چنین جشنواره‌ای به ویژه پس از دوران رکود کرونا با دشواری‌های خاصی همراه است.

او افزود: این جشنواره بار دیگر ثابت کرد که اگر به معلولان توجه شود و همکاری استراتژیک میان دستگاه‌های مختلف مسئول در قبال معلولان رخ دهد، خلق آثار جدی تری به دنبال خواهد داشت.

قادری عدم محدودیت افراد معلول و ارائه توانمندی‌های آنان را افتخارآمیز توصیف کرد و اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم در جشنواره تئاتر معلولان یک کانون ملی استعدادیابی داشته باشیم و هنرمندان معلول بتوانند با هنرنمایی خود، نقشی اثرگذار در جامعه هدف خود ایفا کنند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد هم تصریح کرد: پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت کویر با اجرای گروه‌های نمایشی استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد به مدت چهار روز با نمایش ۲۰ اثر راه یافته به بخش رقابت جشنواره در شهر میراث جهانی یزد برگزار شد.

رضا ابهت ادامه داد: گروه‌های تئاتر معلولان این پنج استان در مجموع ۱۱۸ اثر را به این جشنواره ارسال کردند که پس از بازبینی تعداد ۲۰ اثر با نقش آفرینی ۲۱۳ نفر از معلولان شامل ۱۰ اثر در بخش کودک و نوجوان، ۶ اثر صحنه‌ای و چهار اثر در بخش خیابانی برای رقابت در این دوره از جشنواره منطقه‌ای برگزیده شدند.

او خاطرنشان کرد: از مجموع آثار پذیرفته شده این جشنواره، هفت مورد متعلق به استان یزد، شش اثر از استان خراسان رضوی، چهار اثر از کرمان، سه اثر از سیستان و بلوجستان و یک اثر نیز از استان خراسان جنوبی بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.