لاوروف: مسکو تاکید می‌کند در‌های آن به روی گفتگو باز است

وزیر خارجه روسیه بر آمادگی مسکو برای بحث و گفتگو درخصوص هر پیشنهاد جدی برای توقف درگیری در اوکراین که به منافع روسیه توجه کند، تاکید کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد محوربندی قدرت‌ها در جهان به نفع اقلیت غرب نیست؛ اما غرب برای ادامه هیمنه بر جهان به رهبری آمریکا هر کاری انجام می‌دهد.

براساس گزارش روسیا الیوم، سرگئی لاوروف در سخنرانی خود در کنفرانس بین المللی تعابیر پریماکوف در مسکو گفت: کشور‌های غربی دیگر نمی‌توانند از منافع خود حمایت کنند. بار دیگر می‌گویم در سال‌های گذشته در زمینه حسن نیت در قبال گفتگو از جمله در دوره گذشته از دسامبر تا مارس، کوتاهی نداشته ایم. اگر پیشنهاد‌های جدی درباره نحوه پایان دادن به این درگیری وجود داشته باشد و در عین حال پاسخگوی مطالبات حقوقی و به حق ما باشد، قطعا برای گفتگو در خصوص آن‌ها آمادگی داریم.

مسکو با اشاره به خطرناکی نقش آمریکا در مصادره تصمیم گیری کشورها، افزود ناتو به گسترش حضورش در منطقه نزدیک مرز‌های روسیه ادامه می‌دهد و غرب خطرات تصمیم‌هایی را که بر شهروندان آن‌ها بازتاب خواهد داشت، نادیده می‌گیرد و تلاش می‌کند به شکل یکجانبه عمل کند.  

لاوروف در ادامه گفت: «مشخص است که علت اصلی ادامه اختلال در توازن نظام جهانی ناشی از آماده نبودن اقلیت غرب برای پذیرفتن واقعیت‌هایی در زمینه چند قطبی بودن جهان و دست برداشتن از اهدافش برای هیمنه بر جهان است. همچنین واضح و روشن است که محوربند‌های قدرت‌ها در جهان به نفع اقلیت غرب نیست؛ اما غرب برای حفظ موضع خود و و هیمنه بر جهان به رهبری آمریکا هر کاری انجام می‌دهد.»

شرکت کنندگان بر اهمیت گسترده همکاری تاکید کردند، زیرا امنیت کشور‌ها به زیان منافع دیگران تامین نمی‌شود. شرکت کنندگان در این کنفرانس همچنین تاکید کردند سیاست تحریم‌ها صرفا به اوضاع بد منجر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار