نگرانی اکثر کانادایی‌ها از تشدید تورم

بر اساس یک نظرسنجی جدید در کانادا ۸۶ درصد از شرکت کنندگان نگران آن هستند که کشورشان در سال آینده با رکود مواجه شود.

شبکه تلویزیونی گلوبال نیوز در گزارشی اعلام کرد اکثر کانادایی‌ها نگران تشدید تورم در کشورشان هستند.

بر اساس نظرسنجی موسسه ایپسوس که به صورت اختصاصی برای گلوبال نیوز انجام شده است، ۸۶ درصد از شرکت کنندگان کانادایی نگران آن هستند که کانادا در سال آینده با رکود مواجه شود. این آمار مربوط به ماه نوامبر است که در مقایسه با ماه قبل، سه درصد افزایش داشته است.

این در حالی است که ۷۱ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی نیز نگران آن بودند که نرخ بهره‌های بانکی سریعتر از آن افزایش یابد که آن‌ها بتوانند خودشان را با این وضعیت تطبیق دهند. این رقم نیز در مقایسه با ماه قبل یعنی اکتبر، چهار درصد افزایش داشته است. بیش از نیمی از شرکت کنندگان یعنی ۵۳ درصد کانادایی‌ها اعلام کردند نگران آن هستند که پول کافی برای تامین غذای خانواده هایشان نداشته باشند. این رقم نیز در مقایسه با ماه اکتبر، نه درصد افزایش نشان می‌دهد.

شان سیمپسون، کارشناس موسسه ایپسوس در این خصوص گفت: شاهد تغییرات بسیار زیاد و چشمگیر در یک بازه زمانی بسیار کوتاه هستیم. آنچه درباره این نظرسنجی قابل توجه است همین نکته است. کاملاً مشخص است که نگرانی کانادایی‌ها درباره احتمال رکود اقتصادی و افزایش نرخ بهره‌های بانکی و تورم بالا افزایش یافته است. در نتیجه، حتی در مقایسه با اکتبر، شاهد تغییر قابل توجه دیدگاه‌های مردم هستید. ۴۸ درصد کانادایی‌ها نگرانند که هزینه‌های آن‌ها در ایام تعطیلات بیش از توانشان باشد. این رقم در مقایسه با یک ماه قبل، ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. ۶۱ درصد نگرانند که نتوانند هزینه بنزین خود را تامین کنند. این رقم نیز در مقایسه با ماه قبل، سیزده درصد افزایش نشان می‌دهد.

براساس گزارش گلوبال نیوز آمار دیگری که بسیار تکان دهنده است این است که ۵۳ درصد کانادایی‌ها نگرانند پول کافی برای تامین نیاز‌های غذایی خانواده هایشان نداشته باشند. این رقم در مقایسه با ماه اکتبر، نه درصد افزایش نشان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار