بررسی طرح‌های آبرسانی به روستا‌های آذربایجان شرقی

وضعیت طرح‌های آبرسانی به روستا‌های آذربایجان شرقی در نشستی با حضور استاندار بررسی شد.

استاندار آذربایجان شرقی در نشست بررسی طرح‌های آبرسانی به روستا‌های استان با تاکید بر تقویت روند اجرایی و تسریع در تکمیل طرح‌های آبرسانی به روستا‌های استان ابراز امیدواری کرد تا پایان سال آینده، تکمیل تمام این طرح‌ها به مردم اعلام شود.

آقای عابدین خرّم گزارش پیشرفت این پروژه‌ها را امیدوارکننده و مطلوب خواند و بر اتخاذ راهکار‌های متنوع تامین منابع مالی و عدم توقف پروژه‌ها به‌خاطر اعتبارات دولتی تاکید کرد.

وی همچنین از شرکت آب و فاضلاب استان خواست تا همه روستا‌هایی که مشکل آب شرب دارند را شناسایی کرده و کار بزرگی که در حوزه آبرسانی روستایی شروع شده را محدود به روستا‌های هدف نکند.

وی همچنین بر بهره‌گیری از ظرفیت سد‌های بهره‌برداری‌شده برای حل مشکل آب شرب روستا‌ها و شهر‌های واقع در پایین‌دست آن‌ها تاکید کرد و گفت: این اقدام می‌تواند یک برنامه آینده‌نگرانه برای پایدارسازی وضعیت آب شرب مردم باشد.

استاندار آذربایجان شرقی خواستار نظارت جدی بر رعایت اصول فنی و مهندسی در اجرای پروژه‌های آبرسانی روستایی شد و گفت: دستگاه‌های مسئول به صورت مستمر، جدی و میدانی، پیگیر تخصیص اعتبارات و حل مشکلات اجرایی پروژه‌ها باشند و تنها به مکاتبه با دستگاه‌های ملی بسنده نکنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی هم گفت: پروژه جهادی آبرسانی به روستا‌های استان در قالب ۳ مجتمع آبرسانی در شهرستان‌های ورزقان، هشترود، کلیبر و خداآفرین اجرا می‌شود که هم اکنون بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

آقای  خانی ادامه داد: در حال حاضر از ۱۲۱ روستای هدف‌گذاری‌شده، آبرسانی به ۳۰ روستا تمام شده است و آبرسانی به ۴۰ روستا نیز تا خرداد سال آینده به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه این طرح بزرگترین پروژه آبرسانی روستایی استان در ۲۰ سال اخیر است، افزود: این پروژه‌ها به صورت مرحله به مرحله اجرا می‌شود و پیگیر اضافه شدن ۵۵۰ روستای دیگر به جمع روستا‌های هدف هستیم.

آقای خانی افزود: علاوه بر این عملیات آبرسانی در ۱۵۰ روستا در نقاط دیگر استان هم با مشارکت خیران در حال اجراست و در مجموع در ۲۶۲ روستا و ۳۲ شهر استان فعال هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.