بیش‌از ۲ هزار مشترک در سیستان و بلوچستان به سرویس فیبرنوری متصل هستند

مدیرعامل شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان گفت: ۲ هزار و ۳۳۳ مشترک در استان به سیستم فیبرنوری (FTTH) متصل هستند و سرعت این سرویس حداقل پنج برابر سرعت موبایل است.

 محمد حسین عیدی زاده اظهارداشت: در مکان‌هایی که امکانات "FTTH" وجود دارد تلفن مسی دیگر نیست و با این سرویس امکان واگذاری اینترنت پرسرعت به تمام خانه‌ها وجود دارد.

وی بیان کرد: هم‌اینک ۱۰ درصد شهر زاهدان به سرویس فیبر نوری مجهز است.

مدیرعامل شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان افزود: همچنین یک‌هزار و ۸۸ مدرسه در استان به اینترنت پرسرعت متصل هستند.

وی تصریح کرد: ۱۴ هزار و ۹۲۲ مشترک در سیستان و بلوچستان نیز دارای تلفن ثابت هستند که تلفن ثابت قدیمی‌ترین، ایمن‌ترین و با صرفه‌ترین وسیله ارتباطی است که شرکت مخابرات ایران هزینه زیادی برای نگهداری و پشتیبانی آن پرداخت و با دریافت حداقل هزینه به مشترکان ارائه می‌کند.

عیدی زاده گفت: مخابرات از سال ۸۲ تغییر تعرفه نداشته و در سال ۹۲ تغییر معکوس انجام و در همان سال بحث هم کدسازی اجرا شد و در ابتدای سال ۱۴۰۰ شورای رقابت تغییر تعرفه مخابرات را مصوب کرد و در خرداد همان سال این مصوبه را ابلاغ و با پیگیری مخابرات در اواخر مردادماه اجرایی شد.

وی افزود: به دلیل عدم تغییر تعرفه بستر‌های زیرساختی مخابرات خراب شده و حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد این تغییر تعرفه باعث بهبود اقدامات مخابراتی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در صورتیکه مجموع ملبغ مکالمه مشترک بیشتر از مبلغ تعرفه "حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت" باشد، مجموع کارکرد شهری، بین شهری و موبایل در صورت حساب محاسبه و منظور خواهد شد و در غیر این‌صورت حتی اگر مکالمه‌ای با تلفن ثابت انجام نشود با توجه به هزینه نگهداری و پشتیبانی هر خط تلفن "حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت" در صورت حساب ماهانه منظور می‌شود.

وی گفت: اگر مجموع مکالمه مشترک کمتر از حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت باشد، در بخشی با عنوان "کسر خدمات مکالمه صوتی" در صورت حساب ماهانه درج خواهد شد.

عیدی زاده افزود: همچنین مبالغ حق اشتراک و عوارض و مالیات ۹ درصدی به مجموع صورت حساب اضافه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار