تظاهرات در مغولستان علیه فساد و تورم

هزاران نفر از مردم مغولستان به خیابان‌ها آمدند تا اعتراض خود را به فساد و تورم نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از، هزاران نفر از مردم مغولستان روز گذشته (دوشنبه) در اولان باتور پایتخت این کشور در اعتراض به فساد در صنعت زغال سنگ و تورم فزاینده تظاهرات کردند.
 
تظاهر کنندگان که بیشترشان را جوانان تشکیل می‌دادند، با وجود سرمای شدید (منفی ۲۱ درجه سانتی گراد) در میدان مرکزی شهر، محلی که کاخ ریاست جمهوری در آن قرار دارد، تجمع کردند.
 
بر اساس این گزارش، معترضان خواستار آن شدند تا مسئولان فاسد محاکمه شوند و پارلمان منحل شود. ماموران پلیس حدود ساعت ۹:۰۰ شب به مقت محلی، جمعیت حاضر در میدان سوخ باتار را متفرق کرد. به دنبال حمله روسیه به اوکراین و پیامد‌های اقتصادی آن، مغولستان با تورم ۱۵.۲ درصدی روبرو شد.
 
روی یکی از پارچه نوشته‌های معترضان این جمله به چشم می‌خورد: «به ما کمک کنید، کشور ما در حال فروپاشی است». در این تجمع شماری از مردم دیگر شهر‌های مغولستان نیز شرکت داشتند. 
 
در ماه‌های اخیر، بسیاری از کشور‌ها بالاترین نرخ‌های چند دهه گذشته را گزارش کرده اند؛ از جمله آمریکا که نرخ تورم ماه ژوئن آن سریع‌ترین رشد از سال ۱۹۸۱ را داشته است؛ مسأله ای که این کشور را به بالا بردن نرخ بهره برای مقابله با تورم واداشته است.
 
تورم جهانی در حالی بر بسیاری از کسب و کار‌ها سایه انداخته که بسیاری از شرکت‌ها مجبور شده اند تا قیمت خدمات و کالا‌های خود را همگام با تورم جهانی بالا ببرند. در تاره‌ترین مورد، نشریه گاردین چاپ انگلیس نیز در گزارشی اعلام کرد رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد در انگلیس در پی تحولات اخیر و تورم کنونی، پس از ۱۴ سال قیمت همبرگر‌های خود را افزایش داد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Israel
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
این مغولستانیا هنوزم طرفدار چنگیزن و باید همه اشون رو قلع و قمع کرد
آخرین اخبار