روسیه خواستار لغو «غیرقابل بازگشت» تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد

وزیر خارجه روسیه ضمن غیرقانونی خواندن تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت مسکو قویا از واشنگتن می‌خواهد تحریم‌ها را به صورت غیرقابل بازگشت لغو شود.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در خصوص تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان گفت: «روسیه از آمریکا می‌خواهد همه تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران را در اسرع وقت و به طور غیرقابل برگشت لغو کند».

به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: «واشنگتن از سیاست «فشار حداکثری» در رابطه با توافق هسته‌ای ایران دست برنداشته است».

لاوروف در پیامی ویدئویی خطاب به شرکت کنندگان در کنفرانس مسکو در خصوص منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای گفت: «ما قویاً از طرف آمریکایی می‌خواهیم همه تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران را در اسرع وقت و به صورت غیرقابل برگشت لغو کرده و از اجرای دقیق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل اطمینان حاصل کند.»

گفتنی است، قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل که سال ۲۰۱۵ تصویب شده، قطعنامه‌های قبلی شورای امنیت در مورد موضوع هسته‌ای ایران را خاتمه می‌دهد. کشور‌های عضو طبق ماده ۲۵ منشور سازمان ملل متحد موظف به پذیرش و اجرای تصمیمات شورای امنیت هستند.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین رفتار واشنگتن و پیمان ناتو در اوکراین را تهدیدی برای رویارویی نظامی و خطری برای برخورد میان قدرت‌های هسته‌ای خواند.

وی تاکید کرد: مسکو در این زمینه هشدار‌های داده است، اما غرب به عمد در پی انحراف موضوع است.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: «در سایه تلاش غرب برای ایجاد بازدارندگی در برابر روسیه، رفتار آمریکا و پیمان آتلانتیک شمالی تهدیدی خطرناک از امکان ایجاد درگیری با کشور ماست، این رفتار سرشار از خطر درگیری میان قدرت‌های هسته‌ای است و چنین اتفاقی می‌تواند پیامد‌های فاجعه باری در پی داشته باشد. ما مجبوریم به صورت منظم و مکرر اشارات هشدارگونه‌ای داشته باشیم، اما به جای اینکه این هشدار‌ها جدی گرفته شود تلاش غرب این است که در مسیر انحرافی گام بردارد و با ما با زبان تهدید سخن بگوید. دوست دارم به این نکته تاکید کنم که روسیه به همه تفاهم‌ها در اسناد مشترک میان پنج کشور اتمی پایبند است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۹:۱۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
باید تمهیداتی اندیشیده شود تا قیمت نفت و گاز و انرژی و هر نوع انرژی به سرعت رو به افزایش افسار گسیخته سیر کند تا جبهه ی روسیه تقویت شود و انرژی ارزان از دستان دول غربی خارج شود. این بهترین روش برای محو تحریمها و موجودیت صهونیستی است.
Israel
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
همین حرفا رو زدی که آمریکا اوکراین رو انداخت به جونتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
دیکتاتوری امریکا و کاسه لیس های اروپایی اش در جهان رو به پایان است .
آخرین اخبار