افزایش بدهکاری‌های آموزش و پرورش خراسان رضوی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بدهی‌های این اداره به شرکت‌های خدمات رسان آب، برق و گاز هر دوره در حال افزایش است.

سیدامیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بدهی‌های این اداره کل به شرکت‌های خدمات رسان آب، برق و گاز با وجود پرداخت بخش زیادی از مبالغ در هر دوره در حال افزایش است.

او بدون اشاره به میزان بدهی این اداره کل به شرکت‌های خدمات رسان افزود: علت این افزایش بدهی آن است که الگوی مصرف شرکت‌های خدماتی در مدارس دارای بیش از ۱۰۰ دانش آموز قابل اجرا نیست و به هیچ وجه با منطق مصرف همخوانی ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: همچنان میزان احتساب تعرفه آب، برق و گاز مدارس را قبول نداریم و الگوی مصرف اعلام شده از سوی این شرکت‌ها حتی کف مصرف دانش آموزان مدارس دارای بیش از ۱۰۰ دانش آموز را هم جواب نمی‌دهد.

شوشتری بیان کرد: طبق مصوبه شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی هیچ شرکت خدماتی حق قطعی آب، برق و گاز مدارس را ندارد و در این زمینه همکاری خوبی را در استان شاهد هستیم.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: اگرچه در قالب الگوی مصرف، تعرفه مدارس رایگان است، اما به محض گذر میزان مصرف از الگوی اعلامی، شاهد احتساب تصاعدی مبالغ و صدور قبض‌هایی با مبالغ سنگین برای مدارس هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: درخواست تغییر تعرفه‌ها و حتی الگوی مصرف، بار‌ها اعلام شده است، اما هنوز در این زمینه اقدام موثری صورت نگرفته است.

شوشتری اظهار کرد: علاوه بر این در مدارسی که در ایام تعطیلات عید و تابستان برای میزبانی مسافران آماده‌سازی می‌شود نیز دچار مشکلات متعددی در این زمینه هستیم به عنوان نمونه برای یکی از مدارس مشهد در تابستان امسال شاهد صدور قبض ۱۳ میلیون تومانی آب بودیم.

او افزود: در صورت قطع خدمات آب، برق و گاز مدارس در هر شهرستان خراسان رضوی گزارش مردمی و مدیران مدارس را با سرعت پیگیری خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار