فعالیت گشت ارشاد مسئولان در ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از مُنکر استان اصفهان گفت: گشت ارشاد مسئولان از مدت‌ها قبل در ستادامر به معروف و نهی از مُنکر اصفهان فعال بوده و به تعدادی از شکایت‌ها نیز رسیدگی شده است.

حجت‌الاسلام محسن مظاهری، امروز در نشست تخصصی با عنوان «جهاد تبیین» که به صورت مجازی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه برگزار شد، افزود: تاکنون تعداد زیادی شکایت در باره ترک فعل مسئولان، اصناف و نهاد‌های مختلف توسط  ستاد احیای امر به معروف و نهی از مُنکر استان اصفهان بررسی و پیگیری شده است.

او خدمت‌رسانی به ارباب رجوع، کشف تخلفات مالی و رصد انتصابات نابجا را از حوزه‌های فعالیت این ستاد در زمینه گشت ارشاد مسئولان توصیف کرد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از مُنکر استان اصفهان با تشریح وضعیت سیاسی و اجتماعی روز کشور تاکید کرد: برغم نقش تذکر لسانی در اصلاح ناهنجاری‌ها و بی‌قانونی‌ها، دشمن درصدد زدودن این تفکر در جامعه است.

او تصریح کرد: دشمن با هجمه به برخی ساختار‌ها و بی‌تفاوتی مردم نسبت به ناهنجاری‌ها، به دنبال کمرنگ کردن ارزش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

حجت الاسلام مظاهری، امر به معروف و نهی از منکر را رسالت همه مردم دانست و تصریح کرد: اگر دعوت بر قانونگرایی و نهی از قانونگریزی در جامعه وجود نداشته باشد، بتدریج مشکلاتی ایجاد می‌شود و فعالیت نهاد‌هایی مانند پلیس راهنمایی و رانندگی و نیرو‌های انتظامی نیز با هدف کمک به این رهیافت معنا پیدا می‌کند.

او با بیان اینکه موضوع فوت خانم مهسا امینی دسیسه‌‎ای برای مقابله با این روند بود، افزود: برخی با دامن زدن به این اتفاق و تبدیل آن به چالش بزرگ برای کشور به دنبال حذف و لغو تذکر لسانی در جامعه بودند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از مُنکر استان اصفهان افزود: ابتدای خرداد تا پایان شهریور امسال نزدیک به ۷۰۰ نفر در اصفهان درباره ضرورت رعایت حجاب بدون هیچگونه خشونتی تذکر لسانی گرفتند و هیچ مصداقی از بدرفتاری، خشونت و شکایت هم در کار نبود.

نشست تخصصی «جهاد تبیین»، امروز بصورت مجازی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار