تخلیه ۲ هزار نفر در اندونزی به دنبال هشدار درباره فوران آتشفشان

دولت اندونزی بالاترین سطح هشدار درباره فوران آتشفشان را صادر و حدود دو هزار نفر را از محل سکونتشان تخلیه کرد.

به دنبال فوران آتشفشان در اندونزی و ایجاد ابری از خاکستر در ارتفاع ۱۵ کیلومتری در آسمان، مقام‌های این کشور بالاترین سطح هشدار را ارائه کرده و حدود ۲ هزار نفر از خانه‌هایشان تخلیه شدند.

به گزارش گاردین، این هشدار در جزیره «جاوا» صادر شد و تاکنون گزارشی مبنی بر تلفات به دنبال فوران آتشفشان «سمرو» ارائه نشده است. وزارت حمل و نقل اندونزی اعلام کرد که این فوران بر پرواز‌ها تاثیر نداشته، اما برای دو فرودگاه این کشور هشدار صادر شده است.

یک مقام اندونزی به خبرگزاری رویترز گفت: «از صبح امروز اعلب جاده‌ها بسته شده‌اند و اکنون هم باران خاکستر فوران‌ها را داریم که روی کوه‌ها را پوشانده‌اند.»

آژانس رفع فاجعه اندونزی اعلام کرد در حال حاضر هزار ۹۷۹ نفر به ۱۱ پناهگاه منتقل شد‌ه‌اند و مقام‌ها بین ساکنان و شهروندان ماسک توزیع کرده‌اند. آژانس آب و هوایی ژاپن هم که به دلیل احتمال سونامی در حالت هشدار است، اعلام کرد که ابری که از خاکستر این فوران تشکیل شد به ارتفاع ۱۵ کیلومتری در آسمان رسید.

این فوران که در ۴۰۰ کیلومتری شرق «جاکارتا» پایتخت اندونزی اتفاق افتاد تاکنون با زمین‌لرزه و پس‌لرزه‌های بسیاری همراه بوده است. در یکی از زلزله‌های این فوران ماه گذشته حدود ۳۰۰ نفر جان باختند. اندونزی سطح هشدار را در بالاترین حالت ممکن قرار داده و از شهروندان خواسته تا به ۸ کیلومتری آتشفشان سمرو نزدیک نشوند.

سال گذشته هم آتشفشان سمرو فوران کرد و حدود ۵۰ نفر در آن زمان جانباخته و هزاران نفر هم از محل سکونتشان آواره شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار