نیاز مازندران به ۸۰۰ امین موقوفات

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندان از نیاز استان به ۸۰۰ امین موقوفات خبر داد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندان صبح امروز در نخستین همایش منطقه‌ای آموزشی توجیهی امنا موقوفات و روسای ادارات اجرایی استان‌های مازندران، گیلان، گلستان و سمنان در ساری، گفت: در مازندران حداقل ۸۰۰ امین موقوفات نیاز داریم که با همکاری روسای ادارات عملی خواهیم کرد.

او افزود: مازندران با وجود ۲۱۰ هزار رقبه رتبه اول را در این بخش در کشور دارد و واقفین خیراندیش طی سال‌های گذشت نزدیک به ۸۵ وقف جدید داشتند که اولین وقف فناوری کشور در مازندران بود.

حیدری گفت: مازندران میزبان هزار و ۳۶۱ امامزاده است، یکی از کار‌های خوبی که در سال‌های اخیر انجام شد و در حقیقت به جا مانده بود؛ بحث اجرای ماده پنج قانون تشکیلات اوقاف بود که در سال ۱۳۹۸ استارت خورد و برکات زیادی برای استان داشت.

او افزود: در مازندران ۱۲۲ نفر امین موقوفه داریم که در حال خدمت در سطح روستا‌ها و شهرستان‌ها هستند؛ ما موقوفاتی داشتیم که ۴۲ سال نه اخطاری دریافت می‌کردند و نه چیزی، در سالی که گذشت ۴۵۰ هکتار زمین شالیزاری توسط اوقاف مدیریت شد که ۷۵ درصد از این اقدام را مدیون امین موقوفات هستیم.

حیدری گفت: با عنایت به ماده ۵ قانون تشکیلات سازمان اوقاف جهت تعیین فردی به عنوان امین موقوفه و هیاتی متدین برای پیگیری امور موقوفات از سال ۱۳۹۸ باحضور دکتر خاموشی این قانون روی زمین مانده دوباره تحرک پیدا کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.