تجهیز کتابخانه‌های ۶۵ مدرسه ملایر

مدیر آموزش و پرورش ملایر گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ کتاب برای تجهیز کتابخانه‌های ۶۵ مدرسه شهری و روستایی این شهرستان اهدا می‌شود.

مهدی عابدینی نیا گفت: با همکاری مؤسسه خیریه حامی مهربانو، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و اداره آموزش و پرورش شهرستان در مردادماه امسال تعداد ۲۷۰۰ نسخه کتاب از طرف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به اداره آموزش و پرورش ملایر اهداء شد.

او افزود: این تعداد کتاب برای تجهیز کتابخانه‌های مدارس مناطق محروم است و به ۶۵ مدرسه شهری و روستایی در شهرستان ملایر اهداء می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر به دغدغه‌های کتابخانه‌های عمومی حوزه آموزش و پرورش از جمله کتابخانه فرهنگیان ملایر اشاره کرد و گفت: ضروری است که مکان این کتابخانه احیاء شود و تجهیز آن به کتاب‌های به‌روز مورد توجه قرار گیرد.

عابدینی نیا با بیان اینکه فضای مجازی نباید جایگزین کتاب و کتابخوانی شود، گفت: برای ترغیب فرهنگ مطالعه باید همکاری بیشتری برای اهدای کتاب به کتابخانه‌های مدارس وجود داشته باشد.

او با تأکید بر احیای فرهنگ نذر کتاب گفت: بسیاری از کتاب‌ها در منازل هستند که می‌توانند در اختیار کتابخانه‌ها قرار گرفته تا دیگران نیز از آن‌ها استفاده کنند.

مدیر آموزش و پروش شهرستان ملایر گفت: باید زمینه مطالعه بین دانش‌آموزان فراهم شود و برگزاری مسابقه کتابخوانی و قرار دادن ساعتی برای مطالعه کتب غیردرسی بین دانش‌آموزان می‌توان دانش‌آموزان را به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی ترغیب کرد.

عابدینی‌نیا با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز برای فرهنگ مطالعه اهمیت بالایی قائل بوده و خودشان در حوزه فرهنگ مطالعه سرآمد هستند، گفت: طبق فرمایش ایشان، سلامت جسم در ورزش، سلامت روح در ارتباط با خدا و معنویت و سلامت فکری در مطالعه کتاب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار