استاندار اصفهان:

اولویت ما اشتغال و معیشت معلولان است

استاندار اصفهان گفت: معیشت و اشتغال مهمترین نیاز جامعه به ویژه برای معلولان است و اگر برای این دغدغه اساسی راهکار داشته باشیم بسیاری از مشکلات دیگر نیز رفع می‌شود.

سیدرضا مرتضوی در همایش بزرگداشت روز معلولان با اشاره به این که شناخت وظایف و مسئولیت در برابر معلولان وظیفه همگانی است گفت: همانگونه که ریاست جمهوری به سازمان امور استخدامی کشور تکلیف کردند؛ ما نیز از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان می‌خواهیم تا زمینه فعالیت معلولان را در دستگاه‌های دولتی فراهم کند.

او تصریح کرد: بایستی هرگونه استخدامی در استان، با رعایت سه درصد سهمیه جذب معلولان باشد.

استاندار اصفهان مسکن را از دیگر نیاز‌های اولویت دار معلولان دانست و عنوان کرد: دو هزار و ۶۸۰ نفر از معلولان فاقد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن استان ثبت نام کردند که جزو اولویت‌های استان هستند.

مرتضوی اظهار کرد: بایستی کمیته و کارگروه مناسب سازی اماکن عمومی برای تسهیل حضور معلولان در جامعه، جدی‌تر عمل کند و در این زمینه شخصا در برخی جلسات حضور خواهم یافت تا اراده حاکمیت پشتوانه این تصمیمات و برنامه‌ها باشد.

او ادامه داد: اجرای قانون جامع حمایت از معلولان از جمله موارد حائز اهمیت است که اگر بند‌هایی از آن اجرایی نشده؛ مدیرکل بهزیستی استان اطلاع دهد تا برای آن چاره‌ای بیندیشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.