رییس هیات موسس انجمن هنرهای نمایشی اصفهان:

تئاتر اصفهان، مخاطبانش را از دست داده است

رییس هیات موسس انجمن هنرهای نمایشی اصفهان گفت:وابستگی فعالان تئاتر به مردم است و با از دست دادن تبلیغات مجازی، هنرمندان این عرصه هم دچار مشکلات زیادی شده‌اند.

احسان جانمی، با تاکید بر حضور اجتناب ناپذیر مردم در فضای مجازی گفت: وقتی نتوانیم با مخاطبان خود در فضای مجازی ارتباط برقرار و کالای فرهنگی‌مان را به تماشاگران معرفی کنیم، روند کارمان نیز دچار اختلال می‌شود.

او تاکید کرد: وابستگی فعالان تئاتر به مردم است و با از دست دادن تبلیغات مجازی، هنرمندان این عرصه هم دچار تشتت و مشکلات زیادی شده‌اند.

جانمی با اشاره به تاثیر متقابل اضلاع مثلث فرهنگ، هنر و سیاست در تمدن‌آفرینی اظهار داشت: یکی از ابزار‌های این تمدن، تبلیغات است و در عصر جدید، مردم حضور بیشتری در فضای مجازی دارند و به همین دلیل تبلیغات در فضای مجازی قیمت نازلتری دارد.

او اضافه کرد: در شرایط کنونی فضای مجازی، برای تبلیغات محیطی اجرا‌های تئاتر، ارگان‌های دیگر هم باید پای کار بیایند و فعالیت کنند.

به گفته رییس هیات موسس انجمن هنر‌های نمایشی اصفهان، در دو ماه و نیم اخیر، تئاتر اصفهان، تنها یک اجرا در حوزه کودکان و یک اجرا در حوزه بزرگسالان داشته است.

او با اشاره به اینکه حیات تئاتر و اهالی آن به تماشاگران و مردم گره خورده است، افزود: دلیل اجرا‌های کم تئاتر در اصفهان مثل سایر نقاط کشور این بوده است که در شرایط ناآرامی‌های اخیر، مُخاطب برای تماشا به سالن نمی‌آید.

جانمی خاطرنشان کرد: از نیمه سال ۹۸ تا زمان حاضر دچار فراز و نشیب فراوان شده‌ایم و البته به فراز هم نزدیک نشده بودیم با این حال شرایط به شکلی پیش می‌رفت که بعد از همه‌گیری کرونا، دوباره بتوانیم روی پای خود بایستیم.

او افزود: در سطح شهر اصفهان در برخی شب‌ها تا هفت اجرا هم داشتیم، ولی با بروز حوادث اخیرلطمه زیادی دیدیم و درواقع هنوز هم رو پا نشده بودیم که دوباره به زمین خوردیم.

رییس هیات موسس انجمن هنر‌های نمایشی اصفهان تصریح کرد: دولت از کسب و کار‌هایی که به دلیل شرایط نامساعد فضای مجازی لطمه خورده‌اند، حمایت می‌کند و باید در این شرایط، عرصه تئاتر و سینما را هم مورد توجه قرار دهد.

جانمی تصریح کرد: دولت باید یارانه‌هایی را برای اهالی هنر تخصیص دهد تا تئاتری‌ها هم بتوانند در این شرایط، یک زندگی عادی داشته باشند.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.