تحلیل تکنیکال شاخص‌های بورس؛

شاخص کل آماده حرکت به سمت ۱.۵ میلیون واحد می‌شود؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: کف حمایت شاخص کل محدوده یک میلیون و ۳۷۵ هزار واحد و هدف اول این حرکت محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد پیش‌بینی می‌شود.

علی ملک‌لی گفت: شاخص کل بورس تهران درهفته گذشته با عدد یک میلیون و ۴۱۱ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و افزایش بسیار اندک، به عدد یک میلیون و ۴۱۷ هزار واحد رسید، تا هفته‌ای بدون تغییر و کم رمق در بورس تهران رقم بخورد.

او می‌گوید: با توجه به شکست "ابر کومو" به سمت بالا و مثبت شدن همه متغیر‌های این سیستم، احتمال اینکه شاخص روندی صعودی را در میان مدت پیش بگیرد زیاد است. پیش‌بینی روند حرکتی به صورت شکل زیر است که ابتدا با اندکی کاهش، روند صعودی جدیدی را شروع خواهد کرد. کف حمایت شاخص کل محدوده یک میلیون ۳۷۵ هزار واحد و هدف اول این حرکت محدوده یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد پیش‌بینی می‌شود.

هدف اول شاخص کل یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد است

ملک‌لی گفت: اما شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است کمی بهتر عمل کرد. این شاخص در روز اول کاری هفته  قبل با عدد ۴۰۷ هزارواحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و افزایش حدود ۱.۳۵ درصدی، به تراز ۴۱۳ هزار واحد رسید. تشکیل یک روند صعودی جدید نیز در این شاخص به مانند شاخص کل کاملا پیداست و انتظار داریم حرکتی شبیه شاخص کل در میان مدت انجام دهد.

او می‌گوید: همچنان عوامل سیاسی و اقتصادی می‌تواند تاثیرات بزرگی بر بورس تهران بگذارد. شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی دولت، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۳ آذر ۱۴۰۱
شاخص بخوره تو سرمون به فکر دارایکم باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۳ آذر ۱۴۰۱
پالایش و دارا یکم رو هم قرار بود به ناو برسونن که وضعشون بدتر شد
آخرین اخبار