تحریم‌های آمریکا علیه سرکردگان القاعده در هند و پاکستان

وزارت خارجه آمریکا ۴ تن از سرکردگان القاعده در شبه قاره هند و طالبان پاکستان را تحریم کرد.

در حالی که در حمله انتحاری روز چهارشنبه گذشته به پلیس پاکستان، ۳ نفر کشته و ۲۸ نفر زخمی شدند، «آنتونی بلینکن» اعلام کرد وزارت خارجه آمریکا ۴ تن از سرکردگان القاعده در شبه قاره هند و طالبان پاکستان را تحریم کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که واشنگتن متعهد است از تمام ابزار‌های ضد تروریسم برای مقابله با تهدید گروه‌های تروریستی در افغانستان استفاده کند.

پلیس پاکستان اعلام کرد حادثه روز چهارشنبه در شهر «کویته» در جنوب غرب این کشور روی داد که یک گشت پلیس را هدف قرار داد.

گروه شبه‌نظامی طالبان پاکستان یا تحریک طالبان پاکستان (TTP) در پیامی به رویترز مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت. انفجار پس از آن روی داد که این گروه به آتش‌بس با دولت پاکستان در هفته گذشته پایان داد.

جنبش طالبان پاکستان در سال ۲۰۱۴ به دنبال یک یورش نظامی گسترده در منطقه شمال غربی این کشور به ویژه وزیرستان شمالی، به سمت افغانستان فرار کردند. از آن زمان، به گفته ارتش پاکستان، این گروه از سمت مرز افغانستان فعالیت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
حنما با ارتش امریکا همکاری نداشتند که تحریم شدند حتی تروریست های دست پرورده خود امریکا تنفر دارند از برنامه های کثیف یانکی ها در ایران عده ای وطن فروش سنگ امریکا به سینه میزنند که به کسی وفادار نیستند
آخرین اخبار