پزشکان و بیولوژیست‌های آزاد در فرانسه دست از کار کشیدند

پزشکان و بیولوژیست‌های آزاد در فرانسه امروز و فردا در اعتراض و نارضایتی از وضع تعرفه‌ها دست از کار خواهند کشید.

اتحادیه‌های صنفی و نمایندگان امروز از پزشکان و بیولوژیست‌های فرانسه خواستند در اعتراض و نارضایتی از وضع تعرفه‌ها اعتصاب کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، برای اولین بار از سال ۲۰۱۵، یک جبهه بسیار گسترده صنفی پزشکان در فرانسه خواهان اعتصاب برای اعمال فشار بر دستگاه اجرایی کشور است.

این جنبش تاریخی توسط گروه جوانی موسوم به «پزشکان فردا» آغاز شده است، در چند هفته نزدیک به ۱۵۰۰۰ عضو در فیس بوک جمع آوری کرد. این امر نشانه‌ای از خشم در بین ۱۱۰۰۰۰ پزشک و بیولوژلیست است که در عمل نیز در حال گسترش است. این گروه با تقاضای دوبرابر شدن هزینه مشاوره و پزشکی - از ۲۵ به ۵۰ یورو - اتحادیه‌ها را با هدف خود همسو است.

جروم مارتی، از اتحادیه صنفی UFML، چنین استدلال می‌کند: پنجاه یورو ممکن است در نظر اول غیر منطقی به نظر برسد، اما اگر به دیگر کشور‌های اروپایی نگاه کنیم که میانگین حق ویزیت و مشاره حدود ۴۵ یورو، است دیگر زیاد غیر منطقی به نظر نمی‌رسد. افزایش قیمت‌ها توسط اتحادیه‌ها به عنوان یک ضرورت برای ایجاد جذابیت به شغل پزشکی اعلام شده است که با این وضع پایین تعرفه‌ها دیگر جوانان را جذب نمی‌کند.

با این حال پزشکان اطمینان داده اند حتی اگر همه سازمان‌ها مانند SOS Médecins و اتحادیه پزشکان اطفال که در خط مقدم اپیدمی برونشیولیت هستند برای شرکت در این اعتصاب با توجه به حساسیت کارشان دعوت نشده اند، اما باز هم هزاران مطب پزشکی بسته خواهند شد. یک تجمع در پاریس در نزدیکی وزارت بهداشت نیز برای روز پنجشنبه در ساعت ۱۴:۰۰ برنامه ریزی شده است.

۲۰ اقدام اعتراضی در شهر‌های بزرگ دیگر در مقابل صندوق‌های بیمه سلامت، آژانس‌های بهداشت منطقه ای، مراکز انتقال خون اعلام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار