تعیین تکلیف ۳۱ واحد تولیدی راکد در گیلان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: طی هشت ماه گذشته ۳۱ واحد تولیدی راکد در گیلان جهت احیاء تعیین تکلیف شده‌اند.

تیمور پورحیدری در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری گیلان گفت: مشکلات واحد‌های تولیدی راکد در گیلان در دست بررسی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه طی هشت ماه گذشته ۳۱ واحد تولیدی راکد در گیلان جهت احیاء تعیین تکلیف شده‌اند افزود: مشکلات این تعداد واحد‌های تولیدی راکد در زمینه اختلاف نظر با بانک‌ها، مرتفع شده و دوباره احیا خواهند شد.

پور حیدری گفت: از سوی صنعت، معدن و تجارت سهمیه‌های مواد اولیه و تسهیلات سرمایه در گردش تامین و برقرار شده و برای به روزرسانی برخی از ماشین آلات آن‌ها نیز در قالب تسهیلات بازسازی و نوسازی و بر اساس تبصره ۱۸ و قانون رفع موانع تولید اقداماتی انجام می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه موضوعات و مشکلات ۳۲ واحد تولیدی و صنعتی نیز در این ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، بررسی و تعیین تکلیف شد، افزود: عمده مشکلات این واحد‌ها کمبود نقدینگی، اختلافات بانکی و جرائم تامین اجتماعی بود.

یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده این جلسه، ایجاد تفاهم نهایی بانک ملی با شرکت ایحاگستر " صنایع چاپ و بسته بندی" بود، این شرکت با گذشت بیش از ۱۰ سال طی پیگیری‌های میدانی متعدد فعلا ۲ خط آن فعال شده و بقیه خطوط تولید نیز در انتظار تفاهم و همکاری قطعی بانک ملی برای ایجاد اشتغال ۵۰۰ نفر است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و همکاری‌های لازم بانک‌ها گفت: سیاست‌های انقباضی در این استان به مراتب بیشتر از سایر استان‌های کشور است.

محمداسحاقی افزود: اینکه در جنگ اقتصادی قرار داریم را از زبان مسئولان شنیده ایم، این جنگ تیر و ترکش دارد پس همه ما باید بپذیریم و همکاری‌های لازم را برای رفع مشکلات اقتصادی در حوزه‌های مختلف تولیدی و صنعتی داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.