مرکز عدالت بین‌المللی خواستار غرامت استرالیا به مردم ارزگان شد

مرکز عدالت بین‌المللی استرالیا از حکومت آن کشور خواست تا به خانواده‌های غیرنظامی افغانستانی که در حمله‌های نیروهای استرالیایی آسیب دیده‌اند، غرامت بپردازد.

مرکز عدالت بین‌المللی استرالیا در گزارشی گفت با گذشت بیش از دو سال، به خانواده‌هایی که در ارزگان آسیب دیده‌اند، غرامت پرداخت نشده است.

سرپرست بخش اجرایی مرکزعدالت بین‌المللی استرالیا گفت حکومت استرالیا باید درباره پرداخت غرامت با این خانواده‌ها مشوره کند و راهکاری را برای جبران خسارات ایجاد کند.

فیونا نلسون، سرپرست بخش اجرایی مرکزعدالت بین‌المللی استرالیا، گفت: «در واقع، بررسی‌ها هنوز در استرالیا ادامه دارد در اصل این بسیار مهم است که حکومت استرالیا به این خانواده‌ها غرامت پرداخت کند اما هیچ گام عملی در این زمینه برداشته نشده است.»

در گزارش مرکزعدالت بین‌المللی استرالیا آمده است که ۳۹ غیرنظامی افغان از سوی نیروهای استرالیایی به گونۀ ظالمانه و غیرقانونی به قتل رسیده‌اند.

بر بنیاد گزارش رسانه‌های استرالیایی، وزیر دفاع استرالیا نیز گفته است قصد دارد، مدال‌های فرماندهان نظامی این کشور را که در مأموریت افغانستان مرتکب جنایت شده‌اند، پس بگیرد.

پیش از این نیز یک دادگاه در هالند، حمله هوایی نیروهای هالندی را در افغانستان غیرقانونی خواند و حکم صادر کرد تا به خانواده‌های غیرنظامیان که در آن حمله آسیب دیده‌اند، غرامت پرداخت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار