تکمیل ۱۲۷ طرح عمرانی به همت بنیاد برکت

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی گفت: ۱۲۷ طرح عمرانی و زیربنایی در این استان با مشارکت بنیاد برکت در دست اجرا است .

مجتبی موسوی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح‌ها شامل ساخت ۶ مدرسه، چهار مسجد، ۷۵ واحد مسکونی و ۴۲ طرح عمرانی دیگر شامل لایروبی و مرمت قنوات روستایی، آبرسانی، بازسازی و تجهیز مدارس، بیمارستان و خانه عالم است.

وی بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در چند سال اخیر در زمینه سلامت و سایر خدمات نیز یک میلیارد تومان در استان خراسان جنوبی هزینه کرده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی گفت: این ستاد از ابتدای فعالیت خود در امور زیربنایی و فرهنگی ۷۰۱ طرح را با سرمایه‌گذاری ۹۰ میلیارد تومان در استان اجرا کرده و از این تعداد ۵۷۴ طرح در زمینه عمرانی و امور زیربنایی بوده که با اعتبار بیش از ۸۰ میلیارد تومان اجرایی شده است.

وی افزود: این طرح‌ها شامل ۷۲ مدرسه، ۲۲ باب مسجد، ۳۱۸ واحد مسکن محرومان، ۱۶۲ پروژه عمرانی دیگر شامل تکمیل بیمارستان، حوزه علمیه، آبرسانی، احداث حسینیه، راه، کتابخانه، زمین چمن و سالن ورزشی است.

موسوی عنوان کرد: اجرای طرح توسعه نهبندان در امسال نیز به عنوان سومین سال پیاپی توسط این ستاد دنبال می‌شود و در زمینه ارتقای زیرساخت‌های شهرستان نهبندان ۵۰ میلیارد تومان مشارکت خواهیم داشت.

او با اشاره به اقدامات توانمندسازی اقتصادی و توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی ستاد اجرایی در خراسان جنوبی افزود: تاکنون هشت هزار و ۸۵۲ طرح اشتغالزایی با سرمایه‌گذاری بیش از هزار و ۶۸۲ میلیارد تومان توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این استان اجرا شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی بیان کرد: از این تعداد، ۱۲ طرح بنگاه‌محور با ظرفیت اشتغال ۱۱ هزار و ۲۸۰ نفر و مجموع سرمایه‌گذاری ۲۰۵ میلیارد تومان، هزار و ۸۱۶ طرح اجتماع‌محور سحاب با ظرفیت اشتغال ۲۶ هزار و ۴۴۸ نفر و مجموع سرمایه‌گذاری هزار و ۶۴ میلیارد تومان، ۲۳ طرح تسهیلات‌محور با ظرفیت اشتغال ۸۶۹ نفر و سرمایه‌گذاری ۴۱۱ میلیارد تومان و یک طرح مشارکت مدنی با ظرفیت اشتغال پنج نفر و سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.

او عنوان کرد: پایدارسازی اشتغال ایجاد شده در سال‌های گذشته با حمایت از طرح‌های اقتصادی مشارکتی و ایجاد و تکمیل زنجیره تولید طرح‌های اشتغالزایی اجتماع‌محور از طریق شبکه مجریان و تسهیلگران و کمک به توسعه و تقویت بازاریابی و فروش محصولات طرح‌های اشتغالزایی اجرا شده نیز توسط این ستاد دنبال می‌شود.

موسوی گفت: توانمندسازی اقتصادی و توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی با اجرای سه هزار و ۵۰ طرح اقتصادی اجتماع‌محور با حجم کل سرمایه‌گذاری ۵۷۹ میلیارد تومان و ایجاد ظرفیت شغلی ۹ هزار و ۱۵۰ نفر تا پایان سال ۱۴۰۲ در دستور کار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار