المشاط: با حمایت از ثروت‌های نفتی یمن کشتیرانی بین المللی را تهدید نمی‌کنیم

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد مردم این کشور با حمایت و مراقبت از ثروت‌های خود تهدیدی برای کشتیانی بین‌المللی نیستند.

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد تصمیم صنعاء برای حمایت از ثروت‌های نفتی یمن، تهدیدی برای کشتیرانی بین المللی نیست.

به گزارش پایگاه خبری العهد، مهدی المشاط گفت: تصمیم جنبش انصار الله یمن برای حفاظت از ثروت یمن، کشتیرانی بین المللی را تهدید نمی‌کند بلکه تهدید کننده، طرفی است که به تجاوزات خود و غارت ثروت یمن ادامه می‌دهد. مردم یمن تاکید کردند که وقاحت و گستاخی آمریکا بر اصرار ما برای ادامه مسیر خود در دستیابی به آزادی و استقلال می‌افزاید.

المشاط این سخنان را دیروز به مناسبت پنجاه و پنجمین سالگرد استقلال یمن ایراد کرد و این مناسبت را به عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله و مردم یمن تبریک گفت.

او تصریح کرد: درس ۳۰ نوامبر دیگر درسی برای تاریخ نیست چرا که همان استعمارگر دیروز با ائتلاف‌های گسترده‌تر و زشت‌تر به عنوان متجاوز جهت استعمار و غارت این کشور آمده است. روز استقلال روز باشکوه و جاودان برای مردم یمن و روز تلخی برای مزدوران و خیانتکاران است. مایه تاسف است که همزمان با این مناسبت شاهد تردد آمریکایی‌ها بین استان‌های اشغالی هستیم و آن‌ها مدیریت این استان‌های تحت اشغال را در اختیار دارند.

المشاط در ادامه افزود: اشغالگر امروز، گستاخ‌تر شده است به طوری که به خود حق دخالت در امور داخلی کشور ما در هر جایی را می‌دهد و اقدام صاحبان و مالکان کشور در جلوگیری از غارت ثروتشان را محکوم می‌کند. مردم یمن که با شدیدترین محاصره یک ملت در تاریخ مواجه هستند در برابر غارت ثروت‌های خود، دست بسته نخواهند بود و ما به نیرو‌های متجاوز آمریکایی - سعودی توصیه می‌کنیم در برابر صلح عادلانه و شرافتمندانه تسلیم شوند و به حقوق مردم ما احترام بگذارند.

المشاط ضمن تبریک به ملت عزیز فلسطین به خاطر عملیات قهرمانانه آن‌ها در مقابله با اشغالگران صهیونیست، درباره نقش مهم قیام جهادی در فلسطین در تسریع نابودی رژیم اشغالگر ابراز اطمینان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار