بارش‌های پاییزی در آذربایجان غربی ادامه دارد

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: موج جدید بارش‌های پاییزی که از روز گذشته در این استان آغاز شده تا شنبه هفته آینده در همه مناطق ادامه دارد.

مهدی صابری رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: این سامانه بارش زا که بیشتر در جنوب و مرکز استان متمرکز است امروز بیشترین میزان فعالیت خود را دارد و از فردا به صورت بارش‌های پراکنده خواهد بود.

وی با بیان اینکه هشدار هواشناسی نارنجی به علت احتمال خسارت زا بودن بارندگی‌ها، بروز سیل و طغیان رودخانه‌ها صادر شده است، افزود: از شهروندان درخواست می‌شود تا اطلاع ثانوی از تردد در اطراف رودخانه‌ها، مسیل‌ها و ارتفاعات خودداری کنند.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به کاهش افق دید در محور‌های مواصلاتی اضافه کرد: با توجه به اینکه دمای بیشینه نیز کاهش یافته لازم است تا کشاورزان باقی محصولات خود را به مکان‌های مناسب منتقل کرده و یا از پوشش‌های مناسب در راستای کاهش خسارت‌های احتمالی استفاده کنند.

وی با اشاره به دمای ۲۴ ساعت اخیر آذربایجان غربی ادامه داد: دمای هوای استان روز گذشته با کاهش چهار تا ۶ درجه‌ای مواجه بود که در این زمینه نیز لازم است تا شهروندان با توجه به افزایش مصرف حامل‌های انرژی مدیریت مصرف را انجام دهند.

به گفته صابری، در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان ارومیه با کاهش دمای بیشینه دمایی بین مثبت سه و ۹ درجه سانتی‌گراد داشت و دمای سردترین شهر استان ماکو منفی یک و دمای شهرستان پلدشت بعنوان گرم‌ترین شهر ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر ثبت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.