بیش از هزار دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در پارکینگ‌های استان قزوین تعیین تکلیف شد

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از تعیین تکلیف هزار و ۶۵۰ دستگاه انواع وسیله نقلیه توقیفی در پارکینگ‌های استان به نفع دولت خبر داد.

حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: در مرداد ماه سال جاری و در راستای احیاء حقوق عامه و بررسی وضعیت پارکینگ‌های وسایل نقلیه توقیفی در استان بازدیدی ویژه از این مراکز صورت گرفت و مشخص گردید در این پارکینگ‌ها تعداد قابل توجهی از وسایل نقلیه سال‌های متمادی و بدون تعیین تکلیف و مراجعه صاحبان آن‌ها رسوب شده است.

وی افزود: بدون شک انباشت و رها شدن وسایل نقلیه در پارکینگ‌ها موجب تضییع حقوق اشخاص است و در همین راستا این موضوع به صورت ویژه در دستور کار دادستانی قرار گرفت و کارگروه ساماندهی پارکینگ‌های وسایل نقلیه استان به دبیری احدی از معاونین دادستان مرکز استان و عضویت سایر دستگاه‌های متولی تشکیل شد.

رجبی در ادامه بیان داشت: در همین راستا و با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مربوطه نسبت به ساماندهی، ترخیص و تحویل وسایل نقلیه به صاحبان و حتی مزایده آن‌ها از طریق دادگاه اصل ۴۵ قانون اساسی اقدام و علی رغم اطلاع رسانی عمومی از طریق رسانه ملی، رسانه‌های جمعی، نصب بنر در نقاط مختلف سطح شهر و...، صاحبان هزار و ۶۵۰ دستگاه انواع وسیله نقلیه مراجعه ننموده و از اموال خود اعراض کرده اند.

رجبی همچنین تصریح کرد: متعاقباً مراتب جهت اخذ تصمیم قانونی به دادگاه اصل ۴۹ قانون اساسی ارسال و طی دادنامه‌های اصداری حکم به تملک وسایل نقلیه توقیفی مذکور به نفع دولت صادر شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: قطعاً این وسایل نقلیه طی برگزاری مزایده عمومی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، تا از فرسایش و تضییع آن‌ها جلوگیری شود و بدون شک موضوع پارکینگ‌های استان همچنان در دستور کار قرار خواهد داشت و نسبت به سایر وسایل نقلیه توقیفی نیز تصمیمات قانونی در راستای پیشگیری از تضییع حقوق اشخاص و بیت المال اتخاذ خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار