پژوهشگران مشهدی موفق به تولید سوزن الکترود شدند

پژوهشگران دانش‌بنیان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موفق به تولید سوزن‌های الکترود مورد استفاده تست الکترومیوگرافی در بیماری‌های حسی و حرکتی شدند.

مجتبی نوروزی مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان رویان طب قائم (عج) از مراکز زیر پوشش این دانشگاه گفت: سوزن‌های الکترود الکترومیوگرافی برای انتقال و دریافت سیگنال‌های عضلانی و الکترونیکی ماهیچه‌های حرکتی استفاده می‌شود که در این روش هر قسمت از عضله‌های بیمار دچار نقص در اندام حسی و حرکتی شود، تشخیص داده می‌شود.

او افزود: این محصول برای تهیه نوار عضله و انجام تست‌های الکترومیوگرافی در سایز‌های مختلف مورد استفاده پزشکان متخصص است.

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان رویان طب قائم (عج) ادامه داد: طراحی نوک این محصول به شکلی است که تعداد تناوب تست‌های الکترومیوگرافی را به ویژه در ۲ و چهار اندام افزایش داده و دارای سطح مقطع ریکورد استاندارد در کلیه الکترود‌های این شرکت است که کیفیت بهتر، ارزانتر، در دسترس بودن و دقت بالا از جمله مزایای این سوزن‌ها به شمار می‌رود.

نوروزی بیان کرد: با توجه به تحریم‌های موجود و احساس نیاز و قیمت بالای نمونه خارجی این سوزن‌ها، برای طراحی و ساخت الکترود الکترومیوگرافی اقدام شد و این امر گام موثری در مسیر خودکفایی محسوب می‌شود.

او تصریح کرد: در گذشته ۸۰ درصد بازار این محصول در اختیار نمونه‌های خارجی بود، اما به همت محققان داخلی این محصول با هزینه بسیار پایین‌تر از نمونه خارجی تولید و پس از گذراندن استاندارد‌های لازم روانه بازار شده است. هم اکنون سوزن‌های الکترومیوگرافی با کیفیتی رقابتی و قیمت مناسب در دسترس کلیه مراکز و بیماران قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار