​​​​​اتصال ۵۱ روستای فارس به شبکه ملی اطلاعات

​​مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس از اتصال ۵۱ روستای جدید استان به شبکه ملی اطلاعات و دسترسی این روستا‌ها به اینترنت پرسرعت همراه در قالب ۵ هزار خانوار و ۱۹ هزار نفر جمعیت خبر داد.

حمید سلیمان پور گفت: با ارتقای ۲۸ سایت موجود و احداث یک سایت جدید توسط همراه اول و احداث سه سایت جدید توسط ایرانسل، در دو ماه گذشته دسترسی ۵۱ روستای جدید استان فارس در شهرستان‌های ممسنی، خرمبید، سپیدان، استهبان، لارستان، فسا، شیراز، جهرم، کازرون، فراشبند، فیروزآباد، خنج، مهر، خفر، نی ریز، بختگان، اقلید، مرودشت و داراب به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت سیار فراهم شده است.

او گفت: شش روستای بنه خفرک، مرادآباد و جانی آباد از توابع شهرستان فیروزآباد و روستا‌های محمدآباد و اکبرآباد از توابع شهرستان داراب و روستای اسلام آباد از توابع شهرستان کازرون نیز در قالب ۷۰۰ خانوار و جمعیت ۲۰۰۰ نفر توسط ایرانسل به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس میزان اعتبار هزینه شده برای بهره برداری از این طرح‌ها را مبلغ ۳۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان و اتصال این روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات را در راستای تحقق دسترسی همگانی به ارتباطات دیجیتال در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان، رونق اقتصادی و تسهیل زندگی مردم برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار