مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

کار معلم بارور کردن فکر و اندیشه انسان‌ها است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت:کار معلم بارور کردن فکر و اندیشه انسان‌ها است و فرزندان جامعه به عنوان امانت در دستان معلمان قرار می‌گیرند تا فکر و خرد آن‌ها بارور شود.

محمدرضا ابراهیمی، امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در عالم خلقت، انسان با سایر موجودات متفاوت است به همین دلیل او را اشرف مخلوقات قرار داده‌اند، اظهار کرد: خداوند این نعمت را به ما عطا کرده که مربیان اشرف مخلوقات باشیم.

او افزود: کار معلم بارور کردن فکر و اندیشه انسان‌ها است و فرزندان جامعه به عنوان امانت در دستان معلمان قرار می‌گیرند تا فکر و خرد آن‌ها بارور شود. هیچ امانتی بالاتر از انسان وجود ندارد، به تعبیری دیگر فرزندان جان خانواده‌ها هستند و جان خانواده‌ها و فرزندان در دستان ما است و باید از آن‌ها خوب نگهداری کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین، مقوله عدالت خودنمایی می‌کند و شعار سال آموزش و پرورش استان "تربیت دینی و عدالت آموزشی" است، گفت: یکی از مصادیق عدالت آموزشی، توجه به مدارس عشایری است، زیرا عشق به تدریس در میان معلمان مدارس عشایری دوچندان است.

او با بیان اینکه نماز راهگشا و سرلوحه امور است و اقامه نماز به جماعت در مدارس، سبب فرهنگ‌سازی و زمینه‌ساز ترغیب دانش‌آموزان به امور دینی است، افزود: اگر بتوانیم یک نفر را هدایت کنیم، به‌عنوان اعمال ماتاخر برای انسان ثبت می‌شود و تا قرن‌ها برای فرد ماندگار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار