زلزله در مدارس آذربایجان غربی

با هدف آمادگی دانش آموزان در حوادث طبیعی یست و چهارمین مانور سراسر زلزله در مدارس شهری و روستایی آذربایجان غربی با موفقیت اجرا شد.

با هدف آمادگی دانش آموزان در بحران‌های طبیعی از جمله زلزله، بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله در پنج هزار و ۲۰۰ مدرسه شهری و روستایی آذربایجان غربی با حضور دانش آموزان، معلمان و مسوولان مناطق ۲۴ گانه آموزشی این استان برگزار شد.

در این مانور که با مشارکت دانش آموزان و اولیا و مربیان و با همکاری دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان برگزار شد، دانش آموزان راه‌های ایمن ماندن در زلزله را تمرین کردند. 

ایجاد فرهنگ ایمنی و آمادکی واکنش سریع در حوادث و کاهش تلفات در حوادث از اهداف برگزاری بیست چهارمین مانور فرضی زلزله در استان بود که همزمان با سراسر کشور در مدارس استان نیز برگزار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌غربی در حاشیه این مانور به خبرنگاران گفت: فرهنگ سازی در راستای کاهش خسارت حوادث طبیعی یک راهبرد آزمون‌ پس داده در سطح کشور است.

امیرعباس جعفری با بیان اینکه مقاوم سازی و رعایت اصول مهندسی در ساخت و سازها ضروری است، افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مواجهه اصولی با حوادث در مدارس بسیار موثر است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی هم با بیان اینکه  امروز مانور زلزله با شعار «مدرسه ایمن و جامعه تاب آور» در مدارس استان برگزار شد افزود: ایران اسلامی سرشار از منابع انسانی و طبیعی بوده و لازمه بهره برداری صحیح از این منابع، آموزش است.

جواد جنگی می گوید: پیشگیری از آسیب‌ها و بلایای طبیعی در کنار آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌های این نهاد در استان است، و محتواهای مناسبی در این زمینه تهیه شده و موجود است و باید به صورت جدی‌تری دنبال شوند.

 در این مانور ۳۲۰ نفر از مربیان امداد و نجات و عوامل امدادی استان با برگزاری آموزش‌های آمادگی در مخاطرات و تعدادی از دانش آموزان با نحوه پناه گیری، خروج اضطراری، شناسایی نکات ایمنی و خطر آفرین آموزش دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.