نیاز شبکه متروی کلانشهر‌های کشور به ۹۰۰۰ واگن

شبکه متروی کلانشهر‌های کشور برای ۱۰ سال آینده به حدود ۹۰۰۰ دستگاه واگن نیاز دارد.

مرتضی مقدمی مدیرعامل شرکت واگن‌سازی تهران با اعلام مطلب فوق افزود: امروز این ظرفیت و توانمندی در شرکت واگن‌سازی وجود دارد که علاوه بر تعمیر و نگهداری واگن‌های فعال شبکه مترو، در زمینه تامین واگن‌های جدید هم منشاء خدمات توسعه‌ای باشد. در واقع از ۱۵۲۳ واگن موجود در شبکه متروی پایتخت نیز حدود ۷۰ درصد واگن‌ها توسط شرکت واگن‌سازی تهران تهیه یا تامین شده است.

مقدمی در ادامه با بیان اینکه شرکت واگن‌سازی تهران صرفاً مونتاژکار نیست و متعاقب اخذ تاییدیه‌های نهایی قطار ملی مترو، آمادگی تولید ۱۰۵ واگن براساس قرارداد منعقده را دارد، افزود: به کارگیری ظرفیت حداکثری شرکت به معنای توانایی تولید یک هزار دستگاه واگن در ۷۴ ماه است که این امر ضمن کاهش قیمت تمام شده واگن، کاهش ارزبری و اشتغال نیروی کار متخصص را به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت واگن‌سازی تهران در پایان صحبت‌های خود گفت: نیاز شبکه مترو کلانشهر‌های کشور به حدود ۹ هزار واگن در ۱۰ سال آینده، باتوجه به طرح‌های توسعه‌ای متروی شهر‌های بزرگ، ایجاب می‌کند تا از تمام ظرفیت‌های ممکن استفاده لازم را ببرد تا اهداف مربوط به افزایش طول خطوط و ایستگاه‌های جدید به دلیل کمبود ناوگان حمل و نقلی، عقیم نماند. در این راه شرکت واگن‌سازی تهران آمادگی کامل دارد تا با تمام توان در خدمت تامین واگن‌های مورد نیاز برای شبکه متروی کلانشهر‌ها باشد و به سهم خود به رونق تولید ملی کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
سرمایه گذاری دانش بنیان در این امر یعنی حرکت در مسیر امر ولی فقیه یعنی اشتغال و تولید و سودآوری برای کشور و در ادامه صادرات و ...
بازارهای آتی مانند عراق و سوریه با سوددهی بالا در انتظار تکنولوژی ایرانی است
یعنی آینده سراسر پیشرفت و پرامید برای ایران اسلامی و سربلند
ابتدای کار کمی سختی دارد ولی بعد از راه افتادن و حرکت کردن سرعت پیشرفت خیره کننده خواهد بود ان شاء الله
آخرین اخبار