امضای تفاهم نامه همکاری برای توانمندسازی عشایر محروم قزوین

رییس اداره امور عشایر قزوین گفت: توانمندسازی عشایر محروم استان با انعقاد تفاهم نامه میان کمیته امداد امام (ره) و این دستگاه در دستور کار قرار گرفته است.

سعید ابیت رییس اداره امور عشایر قزوین گفت:با انعقاد تفاهم نامه ای میان کمیته امداد امام (ره) و این دستگاه حمایت از خانوار‌های عشایر نیازمند در قالب پرداخت تسهیلات کم بهره مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: همکاری به منظور تخصیص وجوهات زکات جمع آوری شده از عشایر برای کمک به اجرای طرح‌های عمرانی در محدوده وظایف امور اداره عشایر از دیگر موارد مربوط به همکاری بین اداره امور عشایر و کمیته امداد استان قزوین به شمار می‌رود.

این مسئول امور عشایر تاکید کرد: تاسیس مرکز نیکوکاری در امور عشایر با هدف خدمت به عشایر محروم و نیازمند نیز از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم نامه به شمار می‌رود.

رییس اداره امور عشایر استان قزوین خاطرنشان کرد: عشایر قزوین در صورت ارایه تسهیلات و کمک‌های کمیته امداد در عرصه توانمندسازی، امکان فعالیت‌های تولیدی متنوع را در حوزه‌های دامپروری، صنایع دستی و گردشگری خواهند داشت.

۲ هزار و ۳۰۰ خانوار عشایری در استان قزوین زندگی می‌کنند که شغل اصلی آن‌ها دامپروری (دام سبک) است.

از مهمترین اقوام عشایری استان قزوین می‌توان به ایل شاهسوند و کله کوهی که در فصل کوچ بهاره از منطقه بویین زهرا به زرندیه در استان مرکزی کوچ و همچنین ایلات کلهر که از مناطق پایین دست طارم سفلی به ارتفاعات این منطقه کوچ می‌کنند، اشاره کرد.

بخشی از اقوام عشایری استان قزوین نیز لک و لر بوده و در بخش‌های کوهین و طارم سفلی ساکن هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.