تظاهرات در برخی شهر‌های چین علیه تدابیر کرونایی

ساکنان برخی از شهر‌های چین اعتراض خود را به قرنطینه‌های طولانی مدت کرونایی ابراز کردند.

در حالی که ساکنان بسیاری از شهر‌های چین خشم خود را از قرنطینه‌های طولانی که از سوی مقامات برای مقابله با کووید-۱۹ اعمال شده است، ابراز کردند، تظاهراتی نیز روز یکشنبه در شانگهای برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از آتش سوزی روز پنج شنبه در ساختمانی مسکونی در اورومچی، مرکز استان سین کیانگ، که ۱۰ کشته بر جا گذاشت، بسیاری از شهر‌های چین تظاهرات کردند.

در حالی که مقامات می‌گویند که ساکنان این ساختمان امکان پایین آمدن از پله‌ها را داشتند، ویدئو‌هایی که از تلاش‌های آتش نشان‌ها در شبکه‌های اجتماعی چین به اشتراک گذاشته است، برای بسیاری از کاربران این تصور را به وجود آورده که ساکنان ساختمان به علت قرنطینه اعمال شده در بخشی از ساختمان زمان کافی برای فرار نداشتند.

در شانگهای مردم روز شنبه برای شرکت در یک مراسم شب زنده داری تجمع کردند که در نخستین ساعات روز یکشنبه به تظاهرات تبدیل شد.

در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، شنیده می‌شود جمعیت فریاد می‌زنند: «قرنطینه در اورومچی را بردارید، قرنطینه در سین کیانگ را بردارید، قرنطینه در سراسر چین را بردارید!»

تعداد زیادی مأمور پلیس تظاهرکنندگان را زیر نظر داشتند و گاهی تلاش کردند آن‌ها را پراکنده کنند.

چین با ظهور دوباره همه گیری کووید-۱۹ مواجه شده، موضوعی که مقامات را بر آن داشته است تا دستور قرنطینه و دیگر محدودیت‌ها را صادر کنند چرا که پکن سیاست «کووید صفر» را دنبال می‌کند.

مقامات سین کیانگ روز یکشنبه اعلام کردند خدمات حمل و نقل عمومی از روز دوشنبه به تدریج در اورومچی از سر گرفته می‌شوند. تعداد زیادی از چهار میلیون نفر ساکن این شهر تحت یکی از طولانی مدت‌ترین تدابیر قرنطینه‌ای قرار گرفتند.

براساس پیام‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، در شهر لانژو در شمال غرب چین، مردم روز شنبه چادر‌هایی را که به پرسنل بهداشتی اختصاص داشت واژگون و اتاقک‌های آزمایش را تخریب کردند. تظاهرکنندگان اعلام کردند که در قرنطینه قرار گرفته اند در حالی که آزمایش هیچکس مثبت نشده است.

مراسم شب زنده داری برای قربانیان اورومچی در دانشگاه‌های شهر‌هایی مثل نانجینگ و پکن برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار