اروپا: آمریکا بیشترین نفع را از جنگ اوکراین می‌برد

برخی مقام‌های اروپایی به یک نشریه آمریکایی گفتند که در جنگ اوکراین بیشترین نفع برای آمریکا خواهد بود.

برخی مقام‌های اروپایی در صحبت با نشریه آمریکایی پولیتکو از رویکرد دولت آمریکا به ریاست جمهوری «جو بایدن» در ثبال اوکراین انتقاد کرده و همزمان با افزایش قیمت گاز و انرژی در اروپا، متحد بودن این کشور با کی‌یف را زیر سوال بردند.

این مقام‌ها که خواستند نامشان فاش نشود، با بیان آنکه سیاست سبز آمریکا اروپا را به طور کامل در حملات پانیک فرو برده است گفتند که دولت آمریکا از حملاتی که روسیه به اوکراین می‌کند نفع می‌برد و سیاست واشنگتن باعث فروپاشی روابط میان اروپا و آمریکا در زمینه انرژی شده است.

آن‌ها در توضیح منفعت آمریکا از جنگ در اوکراین گفتند: «اگر واقع‌بینانه به آن نگاه کنیم، آمریکا در حال حاضر گاز و انرژی را با قیمتی بالاتر به اروپا می‌فروشد، آن‌ها همچنین تسلیحات بیشتری هم به فروش رسانده‌اند. تاثیر احتمالی برخی سیاست‌های آمریکاا بر روی اقتصاد اروپا مخرب خواهد بود.»

حملات روسیه به اوکراین ماه فوریه به دستور «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، آغاز شد و کشور‌های اروپایی به بهانه این حمله تحریم‌هایی را علیه مسکو وضع کردند، اما این تحریم‌ها گریبان خود این کشور‌ها را گرفت و اکنون اغلب مقام‌های اروپایی هشدار به زمستانی سخت می‌دهند، زیرا روسیه در پاسخ به تحریم‌ها صادرات گاز و انرژی خود را به اروپا قطع کرد. روسیه بزرگترین کشور صادر کننده گاز به اروپاست و با این تصمیم کشور‌های اروپایی زمستان را با قطعی برق و بدون گرما به سر خواهند برد.

بحران انرژی در برخی کشور‌های اروپایی، از جمله در انگلیس، و همچنین افزایش هزینه خانوار‌ها و اقتصاد ناکارآمد، باعث شده که بخش‌های مختلف در این کشور‌ها واکنش‌هایی داشته باشند. در انگلیس در چندماه گذشته بار‌ها اعتصاب‌های مختلفی، از جمله در بخش ریلی و مسافرتی گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار