حمایت دولت از تبدیل بندر امیرآباد به منطقه آزاد

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: دولت از تبدیل بندر امیرآباد به منطقه آزاد اقتصادی حمایت می‌کند.

محسن رضایی امروز در حاشیه بازدید از بندر امیرآباد گفت: اقداماتی در چند سال گذشته برای تبدیل بندر امیرآباد به منطقه آزاد انجام شد اما به دلیل اختلاف مسئولان و نمایندگان وقت مازندران در مجلس این طرح به سرانجام نرسیده بود.

او با بیان اینکه دولت سیزدهم آمادگی برای تحقق این خواسته را دارد، افزود: روابط اقتصادی ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر افزایش یافته است و با توجه به برنامه ریزی های دولت برای تقویت این بخش، بندر امیرآباد می تواند برای تحقق این برنامه ها کمک کند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور ادامه داد: باتوجه به تحولات اخیر مابین روسیه و کشورهای غربی، مسکو خواستار صادرات محصولات خود از ایران به جهان است و این بین بندر امیرآباد نقش غیرقابل انکاری در تحقق این امر دارد.

رضایی گفت: ژاپن و چین هم برای صادرات کالا از طریق بنادر ایران اعلام آمادگی کردند و برای توسعه صادرات باید زیرساخت ها در بندر امیرآباد بیشتر شود.

او افزود: با توجه به اقدامات زیرساختی مناسب در بندر امیرآباد و افزایش تخلیه و بارگیری، کالا تجارت از بنادر شمالی کشور به ویژه بندر امیرآباد افزایش خواهد یافت.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: دولت تلاش می کند تا دو طرح بزرگ بندر امیرآباد شامل حمل یکسره بار از کشتی به کامیون و کشتی به قطار اجرایی شود.

ارائه پیشنهاد برای تصویب منطقه آزاد در مازندران چند سال قبل مطرح شده بود و تا تصویب در مجلس قبلی هم پیش رفت ولی مخالفت تعدادی از نمایندگان وقت استان در مجلس با تبدیل بندر امیرآباد به منطقه آزاد باعث شد این خواسته استان از دستور کار مجلس کنار گذاشته شود.


بیشتر بخوانید

منطقه آزاد مازندران در گرو تصویب یک لایحه


بندر امیرآباد با حدود یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار وسعت و ۱۵ پست اسکله با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۷.۵ میلیون تن کالا تنها بندر شمالی متصل به شبکه ریلی کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار