دعوت حزب‌الله از احزاب لبنانی برای توافق در انتخاب رئیس جمهور

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با تبدیل شدن انتخاب رئیس جمهور جدید به یک بحران، احزاب را به توافق برای حل و فصل این پرونده دعوت کرد.

نعیم قاسم با اشاره به بحران انتخاب رئیس جمهور این کشور و تکرار جلسات بی نتیجه پارلمان گفت: اگر رئیس جمهور انتخاب نشود نمی‌توان وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور را بهبود بخشید چرا که لازمه آغاز اصلاحات و آغاز تلاش برای نجات لبنان انتخاب رئیس جمهور است.

به گزارش پایگاه خبری العهد، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: بنابراین تمامی فراکسیون‌ها و احزاب مسئول انتخاب رئیس جمهور هستند و کسی حزب‌الله را عامل و مسئول شکست در این پرونده نمی‌داند. هیچ فراکسیونی به تنهایی نمی‌تواند این بحران را حل و فصل کند، همه احزاب را به توافق برای انتخاب رئیس جمهور لبنان دعوت کرد.

وی با اشاره به جلسات پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور و انداخته شدن برگه‌های سفید به صندوق نیز افزود: برگه سفید یک پیام مثبت است و این در حالی است که برخی از اسامی مطرح شده مانع از توافق می‌شود؛ چراکه تحریک آمیز هستند و می‌دانند که چنین شخصی موفق نخواهد شد و پروژه سیاسی آن خلاف منافع لبنان است و لبنان را به به منافع خارجی پیوند می‌دهد.

نعیم قاسم همچنین خاطرنشان کرد: اگر مقاومت محل مناقشه است، آن را به گفتگو بسپارید و رئیس‌جمهوری را انتخاب کنیم که با مشارکت همه لبنانی‌ها پرونده نجات اقتصادی کشور را پیش ببرد.

از اول ماه نوامبر و در پی اتمام دوره ریاست جمهوری میشل عون، این پست در لبنان بدون متصدی مانده است و پارلمان نیز با وجود تشکیل هفت جلسه هنوز درباره انتخاب رئیس جمهوری جدید به نتیجه نرسیده است.

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد که جلسه بعدی برای انتخاب رئیس جمهور پنجشنبه آینده برابر با اول دسامبر برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار