انواع تخلف رانندگان در تردد در بزرگراه‌ها

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ به سه تخلف رانندگان خودرو‌ها در بزرگراه‌ها اشاره کرد و گفت: ارتکاب برخی از تخلفات نقض حقوق شهروندی و پایمال نمودن حق دیگران است.

سرهنگ "حمید حمیدی" در برنامه شهر امن گفت: اگر به جدول تخلفات راهنمایی و رانندگی دقت نمایید، قانونگذار برای تمامی تخلفاتی که از سوی رانندگان انجام می‌شود، جریمه تعیین کرده است، اما ارتکاب یک سری از این تخلفات در واقع نقض حقوق شهروندی و پایمال نمودن حق دیگران است که در این خصوص می‌توان به همین تخلف عبور از خطوط اضطرار اشاره داشت.

این مقام انتظامی افزود: یک لحظه تونل نیایش را در نظر بگیرید و ببینید در زمان اوج ترافیک راننده حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد که از این تونل عبور کند، اما برخی از رانندگان به جهت فرار از این ترافیک و بدون در نظر گرفتن حق و حقوق دیگران به راحتی به خود اجازه می‌دهند که وارد خط اضطرار گردند.

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: رانندگانی که اقدام به این تخلف می‌شوند در انتهای تونل مجبورند مجدد جلوی دیگر خودرو‌ها اقدام به گردش نمایند که همین کار باعث اخلال در نظم ترافیکی آن محدوده می‌شود که علاوه بر آن در عملکرد و ماموریت‌های خودرو‌های امدادی مانند آتش نشانی و آمبولانس که باید از این مسیر استفاده نمایند و افرادی منتظر امداد رسانی از سوی این امدادگران و حضور به موقع آنان هستند، خلل وارد کرده و باعث دیر رسیدن این خودرو‌ها به محل ماموریت خود می‌شوند.

سرهنگ حمیدی افزود: مبلغ جریمه ورود به خطوط اضطرار ۸۴ هزار تومان است که همکاران بنده و هم دوربین‌های نصب شده در این محدوده‌ها، خودرو‌های متخلف را اعمال قانون می‌نمایند.

وی بیان داشت: متاسفانه اغلب تصادفاتی که معمولا یک طرف آن موتورسیکلت‌ها هستند، در داخل تونل‌ها منجر به فوت می‌شوند و باید گفت تصادفات در این محل‌ها بسیار سنگین است.

این مقام پلیس گفت: ورود موتورسیکلت‌ها به داخل تونل‌ها ممنوع است، اما راکبینی هستند که بدون توجه به این موضوع وارد تونل‌ها شده و از خطوط اضطرار تردد می‌کنند که این اقدام آنان بسیار خطرناک بوده و باعث بروز تصادفات جبران ناپذیری می‌گردد لذا از راکبین موتورسیکلت می‌خواهیم با توجه به این موضوعات از تردد داخل تونل‌ها بویژه خطوط اضطرار جدا خودداری نمایند.

سرهنگ حمیدی گفت: همچنین توقف در داخل این خطوط ممنوع است چرا که خط اضطرار برای عبور وسایل نقلیه امدادی است و توقف در این خطوط باعث دیر رسیدن این خودرو‌ها به محل مامویت خود می‌شوند.

این مقام انتظامی گفت: دوربین‌هایی وجود دارد که تخلفات عبور از خطوط اضطرار را در داخل تونل‌ها و معابری مانند پل طبقاتی صدر کنترل می‌نمایند.

وی افزود: پلیس در ساعت‌های اوج ترافیک، خلاء عدم وجود دوربین‌ها را در جا‌هایی که فراوانی خطوط اضطرار هست، مانند تونل نیایش، با حضور تیم‌ها و استقرار آن‌ها در این معابر تامین می‌نماید.

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: پلیس به جهت احترام به سایر رانندگانی که به قانون احترام می‌گذارند، خودرو‌هایی را که از خط اضطرار استفاده و تخلف دیگر آنان عبور از خط ممتد است که وارد خط اضطرار گردیده اند و همین که به خود اجازه می‌دهند با سرعت غیر مجاز در این خطوط حرکت نمایند را برابر هماهنگی خوبی که مراجع محترم قضایی انجام داده ایم، علاوه بر اعمال قانون اقدام به توقیف ساعتی این خودرو‌ها در محل تخلف نموده که احترام متقابل پلیس به کسانی که قانون را رعایت می‌کنند، باشد.

سرهنگ حمیدی افزود: برخی گمان می‌کنند که خطوط اضطرار محلی برای توقف است در حالی که در بزرگراه‌ها در فواصل مختلف و به حد کافی، پهلوگاه‌های اضطراری برای اینکه اگر خودرویی در این مسیر‌ها دچار نقص فنی و خرابی شد وجود دارد.

وی بیان داشت: پلیس در هفت ماهه گذشته سال جاری، علاوه بر پهلوگاه‌هایی که در سطح معابر بزرگراهی وجود دارد ۲۰ مورد پهلوگاه جدید اضافه کرده است و در حال بررسی می‌باشد که اگر در جایی و فضا اجازه دهد به این پهلوگاه‌های اضطراری اضافه گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۶:۴۰ ۰۵ آذر ۱۴۰۱
بزرگترین نافض حقوق شهروندی شماهایین که موتوریا رو تو بزرگراه که سرعت تردد زیاده راه میدین و همه رو اسیر کردین
آخرین اخبار