کشف دو تن و ۷۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از کشف دو تن و ۷۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان طی هشت ماهه ابتدای سال خبر داد.

کیوان گُل آوری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از افزایش ۱۲ درصدی کشفیات مواد مخدر استان در هشت ماهه امسال خبر داد و گفت : طی این مدت در استان دو تن و ۷۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

وی افزود: همچون سنوات قبل عمده کشفیات را "تریاک" تشکیل می‌دهد، اما متاسفانه کشفیات گُل هم رشد داشته است.

گل آوری در ادماه از انهدام ۳۰ باند قاچاق مواد مخدر و دستگیری ۱۵۶ قاچاقچی در هشت ماهه امسال خبر داد.

وی افزود: طی این مدت  ۲۱۰۰ خرده فروش مواد مخدر و ۷۰۰ معتاد متجاهر نیز دستگیر شده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با بیان اینکه چرخه دستگیری خرده فروشان عملا در حال تکرار است، گفت: متاسفانه به دلیل برخی خلا‌های قانونی خرده فروشان پس از دستگیری بعد از گذشت مدتی آزاد و مجددا به چرخه خرده فروشی برمی‌گردند.

گل آوری گفت: در همین راستا اصلاح قانون در مجلس در دستورکار قرار گرفته و به احتمال زیاد ظرف یک ماه آینده قانون جدید در این زمینه ابلاغ می‌شود.

وی افزود: بر اساس قانون جدید کشف مواد مخدر از خرده فروشان تجمیعی خواهد شد، یعنی اگر یک خرده فروش برای بار دوم دستگیر شود، مجموع کشفیات بار اول و دوم آن برای اعمال مجازات محاسبه خواهد شد و به این ترتیب می‌توان مجازات‌های سنگینی‌تری برای خرده فروشان لحاظ کرد که بازدارنده باشد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار