تاکید پوتین به برقراری ثبات در افغانستان

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که این کشور برای برقراری ثبات در افغانستان با طرف‌های مختلف همکاری می‌کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که شرایط در افغانستان همچنان سخت است و احتمال نفوذ شبه نظامیان به خاک کشور‌های عضو سازمان پیمان امنیت جمعی از طریق افغانستان وجود دارد.

طبق گزارش روسیا الیوم، پوتین امروز چهارشنبه در نشست سران سازمان پیمان امنیت جمعی در ایروان گفت: "من با همکارانی که در مورد وضعیت افغانستان ابراز نگرانی کردند موافقم؛ طبیعتا افغانستان هنوز شرایط سختی دارد و خطر نفوذ شبه نظامیان عضو گروه‌های مختلف تروریستی به قلمرو کشور‌های سازمان پیمان امنیت جمعی همچنان زیاد است و گسترش ایدئولوژی افراطی در میان جمعیت کشور‌های آسیای مرکزی خطر احیای افراط گرایان در منطقه را افزایش می‌دهد.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که کشور‌های عضو سازمان پیمان امنیت جمعی باید به همکاری نزدیک در همه جنبه‌های موضوع افغانستان به منظور شناسایی به موقع تهدیدات تروریستی ادامه دهند.

وی تاکید کرد که روسیه در چهارچوب سازوکار‌های چندجانبه به ثبات وضعیت در افغانستان کمک خواهد کرد و وظیفه اولویت دار در این مرحله، اطمینان از تشکیل یک دولت متکثر شامل نمایندگان همه اقوام افغانستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
روسیه باید به اوکراینیا بگه دست از کشتن و اسیر کردن روسای اوکراینی وردارن و به جاش هر امکانات رفاهی و غذایی که به روسای خودش میده عینا به اونام میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۲ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
واقعیتش اینه که روسیه در قضیه اوکراین مظلوم واقع شده و ما همیشه طرف مظلومیم ولو مظلوم یه ابرقدرت باشه
آخرین اخبار