تا هفته آینده مشکل کمبود برخی اقلام دارویی رفع می‌شود

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: تا هفته آینده به صورت کامل در حوزه آنتی‌بیوتیک، شربت مورد مصرف در سرماخوردگی، استامینوفن و ایبوبروفن مشکلی نخواهیم داشت.

رضا محمدی در خصوص آخرین وضعیت ذخایر دارویی در استان و مسئله کمبود برخی اقلام دارویی گفت: باتوجه به سه شیفته شدن فعالیت کارخانجات دارویی و همچنین واردات دو محموله آنتی بیوتیک به کشور، خوشبختانه کمبود آنتی‌بیوتیک در حوزه شربت تا حدودی مرتفع شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه کمبود اسپری‌های مورد مصرف با دز پایین برای کودکان در درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا اذیت کننده است، افزود: در هفته گذشته تعداد زیادی به کشور وارد شده و تا آخر هفته در داروخانه‌های استان توزیع خواهد شد.


بیشتر بخوانید


محمدی اضافه کرد: تا اواسط آذر، تولید داخلی اسپری به بازار تزریق خواهد شد.

وی با بیان اینکه در هفته‌های گذشته شاهد کمبود سرم در بازار بودیم، یادآور شد: با افزایش تولید و واردات، مشکل کمبود سرم هم تا حد زیادی رفع شده و تا ماه آینده این مشکل به‌طور کامل حل خواهد شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه تفاوت نرخ ارز در اختیار سازمان‌های بیمه‌گر قرار گرفته است، گفت: مردم هیچ گونه افزایش پرداختی در حوزه دارو ندارند، این افزایش قیمت دارو توسط سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: شماره تماس‌های ۱۹۰، ۳۳۳۳۵۵۱۱، ۳۳۳۴۲۴۱۳ در شیفت اداری از ساعت ۸ تا ۱۵ جوابگوی مردم در بحث کمبودها، اطلاعات دارویی و شکایات هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار