قمار وطن فروشان بر سر زندگی مردم؛ مجریانی که با دلار‌های سعودی تغییر عقیده دادند!

مجریانی که تا پیش از رفتن به شبکه اینترنشنال و آشنایی با پول‌های سعودی، تفکرات آزادانه ای داشتند پس از دریافت دلارها تغییر موضع می‌دهند.

در بین رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان معاند، ایران اینترنشنال یک نمونه خاص به شمار می رود. شبکه‌ای با شکل و شمایل یک تلویزیون حرفه‌ای اما در باطن عملکردی شبیه به کانال تلگرامی ای مانند آمدنیوز.

سطح دروغ پردازی و بی‌اعتبار بودن این تلویزیون را همین چندی پیش تعدادی از خبرنگاران داخلی هم به رخ کشیدند؛ جایی که یک فیلم از صبح زود بومهن را به عنوان اعتصاب برای آنان فرستادند و این شبکه مستقر در انگلیس بدون کمترین بررسی که شرط اول در خبرنگاری است، منتشر و روی خروجی‌های خود قرار دادند.


بیشتربخوانید


عملکرد این رسانه از زمان تریبون دادن به تروریست‌های الاحوازیه در سال ۹۷ برای عده‌ای روشن شد اما در اغتشاشات اخیر که این شبکه به پاتوق تجزیه‌طلبان شد، نقاب از چهره این شبکه افتاد.

همین رویه اینترنشنال حتی صدای خبرنگاران ضدایرانی دیگر را هم درآورد، به طوری که در فایل صوتی منتشر شده از رعنا رحیم‌پور خبرنگار BBC فارسی وی علنا از برنامه تجریه‌طلبانه این شبکه آل سعود پرده برداشت.

وی افشا کرد که هدف پشت پرده آشوب طلبی‌ها در ایران نه دموکراسی، بلکه تجزیه است! او مشخصاً خبر داد که در رسانه سعودی ایران اینترنشنال ابلاغ شده که فقط با رهبران احزاب (تجزیه‌طلب) گفت‌وگو و به آنها تریبون داده شود!

این شبکه آل سعود نشان داده که شمشیر را برای ایران از رو‌بسته است و با پول‌پاشی سعی دارد افکار عمومی ایران را توسط چهره‌های مشهور تحت تاثیر قرار دهد.

در ادامه نمونه‌هایی از اظهارنظرات برخی چهره‌ها قبل از پیوستن و یا ارتباط گرفتن با این شبکه را مرور می‌کنیم.

سیما ثابت یکی از مجریان ثابت ایران اینترنشنال که این روزها برای تحریم و انزوای مردم ایران از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند، تا قبل از پیوستن به این شبکه به شدت با تحریم ایران مخالفت می‌کرد و این موضوع را محکوم می‌کرد.

سیما ثابت
مخالفت های سیما ثابت با تحریم مردم ایران قبل از پیوستن به اینترنشنال

پوریا زراعتی، چهره دیگری است که به تازگی به تلویزیون سعودی‌ها پیوسته است. او و دیگر عوامل این شبکه که تمام تلاش خود را برای حذف ایران از جام جهانی قطر انجام دادند، همین چهارسال پیش از تیم ملی که شاکله و مربی اش هم همان است حمایت می‌کردند و خودشان طرفدار تیم ملی ایران بودند و حالا باید ضد ایران فعالیت کنند.

پوریا زراعتی

مزدک میرزایی، گزارشگر سابق صداوسیما هم از این قاعده مستثنی نیست زمانی که وی در ایران بود از تجهیز کردن تروریست های تکفیری توسط عربستان می‌گفت.

اما با پیوستنش به شبکه سعودی اینترنشنال مزدک میرزایی از هیچ کوششی برای تعلیق ورزش ایران، تلاش برای حذف ایران از جام جهانی قطر دریغ نمی‌کند.

مزدک میرزایی
مصاحبه های مزدک میرزایی و تلاش برای تحریم فوتبال ایران

در این میان چهره‌های دیگری همچون احسان کرمی که از بهایی‌ها حقوق می گیرد هم چنین وضعیتی دارند، تا او قبل از رفتن به این شبکه معتقد بود که نباید برای تیم های ملی در آستانه یک مسابقه(دوستانه) حاشیه سازی کرد اما خودش در آستانه جام جهانی به بازیکنان تیم ملی ایران حمله می کند.

احسان کرمی

در هفته‌های اخیر شبکه های معاند در خارج از کشور تمام تلاش خودشان را به کار گرفته اند تا ضمن شعله ور کردن اغتشاشات، شادی و امید را از مردم ایران بگیرند. در همین رابطه بررسی عملکرد ۵ رسانه بی بی سی فارسی، ایران اینترنشنال، صدای آمریکا، رادیو فردا و من و تو و صفحات مجازی آنها نشان می‌دهد این رسانه‌ها در ۴۶ روز (۲۳ شهریور تا ۹ آبان) مجموعا ۳۸۰۰۳ دروغ را درباره حوادث اخیر ایران منتشر کرده‌اند که در این بین ایران اینترنشنال ۶۴ درصد از حجم اخبار منتشر شده اش دروغ بوده است.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۳۷ ۰۲ آذر ۱۴۰۱
بی شرف نمک به حرام
Iran (Islamic Republic of)
مختاری
۲۳:۵۶ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
سلام
اینا نه بیشرمن و نه ... اینا رو ما بزرگشون کردیم همین عادل میرزایی چه تخصصی داره ؟الان اگه تو ایران عزیز استعداد یابی بشه هزار تا بلکه هم بیشر مثل عادل تو این کشور داریم ،به عقیده بنده توهین تو هیچ سطحی خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
من فکر میکنم دیگه باید آستینا بالا زد و در زمینه رسانه و برنامه سازی قوی عمل کنیم اتفاقات امسال یک موضوع برای ما روشن کرد اینکه در زمینه رسانه و برنامه سازی ضعیف عمل کردیم باید پلتفرم‌های داخلی بیشتر تقویت میکردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
پس از یاد خدا و درود به من خبر رسیده که گروهى از مردم مدینه به سوى معاویه گریختند، مبادا براى از دست دادن آنان، و قطع شدن کمک و یاریشان افسوس بخورى که این فرار براى گمراهى شان، و نجات تو از رنج آنان کافى است، آنان از حق و هدایت گریختند، و به سوى کور دلى و جهالت شتافتند. آنان دنیاپرستانى هستند که به آن روى آوردند، و شتابان در پى آن روانند. عدالت را شناختند و دیدند و شنیدند و به خاطر سپردند، و دانستند که همه مردم در نزد ما، در حق یکسانند، پس به سوى انحصار طلبى گریختند، دور باشند از رحمت حق، و لعنت بر آنان باد. سوگند به خدا آنان از ستم نگریختند، و به عدالت نپیوستند، همانا آرزومندیم تا در این جریان، خدا سختى ها را بر ما آسان، و مشکلات را هموار فرماید. ان شاء اللّه، با درود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
فقط یه عنوان برازنده شونه: بیشرف!!!
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۲:۴۱ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
منافق و وطن فروش یعنی همین خودفروخته های فراری و دوستان خودفروش داخلیشون .
Germany
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
اون احسان کرمی یه آدم مزدوره.از شرکتش تو مراسم عروسی اون خواننده معلوم الحال مشخص بود از چه قماشه.بره به درک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
انشاالله که حق ایران ازشون گرفته بشه وخوشی نبینن الهی
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسام
۱۲:۵۶ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
آمین یارب العالمین