اختصاص ۹۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال پایدار

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمانشاه گفت : ۹۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال پایدار در این استان اختصاص یافته است که ۵۰ درصد آن به افرادی که تحت پوشش این نهاد نیستند پرداخت خواهد شد.

پیمان ترکمانه مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمانشاه گفت : این اعتبار از محل منابع بند پ تبصره ۱۶ تامین اعتبار شده است و ۵۰ درصد از آن در اختیار افراد نیازمندی که تحت پوشش کمیته امداد و جزو پنج دهک هدفمندی قرار دارند، پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه سهیم کردن افرادی که تحت پوشش این نهاد نیستند از این تسهیلات برای نخستین بار است که اتفاق می‌افتد افزود: به افراد واجد شرایط بابت هر طرح اشتغالزا تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمانشاه اضافه کرد: در ۶ ماه سپری شده از سال جاری با پرداخت ۳۷۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد، پنج هزار و ۳۰۰ شغل در استان ایجاد شده است.

ترکمانه با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) تنها نهادی در کشور است که پس از پرداخت تسهیلات به متقاضیان ایجاد اشتغال، بر روند اجرای آن نیز نظارت می‌کند، افزود: کمیته امداد این نظارت‌ها را از زمان پرداخت تا شروع به کار یک طرح در هفت مرحله انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد: بر همین اساس و در آخرین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری وزارت تعاون و رفاه اجتماعی اعلام شد که در نظارت‌های دوره‌ای این کارگروه که برای راستی آزمایی طرح‌های اشتغالزا انجام می‌شود از ۱۵۸ طرح کمیته امداد کرمانشاه تنها سه درصد انحراف مشاهده شده که آمار بسیار خوبی در کشور است که نشان می‌دهد ضریب توفیق طرح‌های این نهاد در استان بیشتر از سایر بخش‌ها و دستگاه‌های اجرایی است.

ترکمانه با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد با هدف خودکفایی این جمعیت و در نهایت خروج از چرخه حمایتی این نهاد انجام می‌گیرد یادآور شد: در همین راستا بزودی جشن خودکفایی حدود هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش این نهاد در استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۸۲ هزار خانوار با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در این استان زیر پوشش چتر حمایتی این نهاد قرار دارند یادآور شد: در سال جاری چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال مستمری به این مددجویان پرداخت شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.