ترکیه سفیر سوئد را احضار کرد

وزارت خارجه ترکیه سفیر سوئد در این کشور را به دلیل انعکاس تبلیغات گروه پ ک ک بر روی ساختمان سفارت ترکیه در استکهلم، احضار کرد.

برخی دیپلمات‌های ترکیه امروز (دو شنبه) گزارش کردند عناصر وابسته به گروه پ ک ک که آنکارا آن را یک گروه تروریستی می‌داند، بر روی ساختمان سفارت ترکیه در استکهلم (پایتخت سوئذ) تصاویری حاوی تبلیغ این گروه و توهین به «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه را نصب کرده‌اند.

وزارت امورخارجه ترکیه اعلام کردبه دنبال این اقدام، سفیر سوئد در آنکارا به وزارت امور خارجه احضار و وزارت خارجه ترکیه این اقدام را محکوم کرد و خواستار آغاز تحقیقات شده است. وزارت امورخارجه ترکیه از «استفان هرستروم» خواست تا با شناسایی عاملان تدابیر لازم اتخاذ شود و در راستای تفاهم‌نامه سه جانبه با فنلاند، سوئد و ترکیه اقدامات ملموس انجام شود.

پیشتر رجب طیب اردوغان در ۲۸ ژوئن (۷ تیر) با همتای فنلاندی خود، ساولی نینیستو نخست‌وزیر وقت سوئد، ماگدالنا اندرسون و استولتنبرگ از اعضای ناتو گفت‌وگو کرد. طرفین یادداشتی را امضا کرده و راه را برای پیوستن استکهلم و هلسینکی به اتحاد نظامی هموار کردند.

بر اساس اعلام رهبر ترکیه، سوئد در جریان آن گفت‌وگوها متعهد شد که بیش از ۷۰ نفر از تبعه ترکیه که در فعالیت‌های تروریستی علیه آنکارا مشارکت داشتند را تحویل این کشور دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
آمریکا جنایتکارهمراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار بیش از 50 سال است که از پ.ک.ک حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
حضور نظامی آمریکا در اقلیم کردستان، نقض آشکار حق حاکمیت عراق است.
حضور نظامی اروپا در اقلیم کردستان، نقض آشکار حق حاکمیت عراق است.
حضور نظامی ترکیه در اقلیم کردستان، نقض آشکار حق حاکمیت عراق است.
آخرین اخبار